Patří k vlivným mužům českého hudebního byznysu. Před lety stál u zrodu portálu Bandzone.cz, prošel Supraphonem, Sony Music. V roce 2013 spoluzaložil hudební agenturu RedHead Music, která patří k největším hráčům na trhu a která dělá management i pro slavnou Lucii. Díky americké anabázi má kontakty na agenty hollywoodských hvězd. "Podařilo se nám na akci dostat představitele Spider-Mana Toma Hollanda," uvedl Antonín Milata v rozhovoru pro První ligu.
Podle Milaty je český hudební průmysl aktuálně v dobré kondici a zažívá solidní růst. I díky boomu streamovacích služeb jako Spotify, Apple Music, Deezer nebo Youtube Music. Tomu nasvědčují i čísla české sekce Mezinárodní federace fonografického průmyslu. Podle jejích dat celkové příjmy tuzemského hudebního průmyslu v roce 2022 stouply meziročně o 300 milionů na 1,637 miliardy korun. Segment streamingu narostl z 820 milionů na 972 milionů korun. "V dnešní době streaming najednou vystřelil šíleným způsobem, prostřednictvím operátorů. Ve spoustě zemí jej všichni hráči od Telefóniky po Vodafone nabízeli jako součást tarifu pro mladé, a tím se uchytil. Dnes dělá příjmy primárně pro rappery."
K tomu se musí připočítat několikamiliardový (možná až v řádu desítek miliard) trh živého hraní, který zahrnuje nejen koncerty českých, ale zejména světových kapel. Pro tuzemské umělce je podle Milaty důležitý a v mezinárodním kontextu ojedinělý trh městských hudebních festivalů anebo zajímavý trh tzv. VIP hraní. "V Česku máme podle mého názoru nejvíce městských slavností, hudebních festivalů atd. na počet obyvatel. Každá vesnička má kulturní budget, který jednou za rok dedikuje na kulturní slavnost a která si pozve hudební umělce. A pro tyto akce jsou paradoxně strašně důležití Čeští slavíci."
Podle Milaty jsou pro širší úspěch umělců a kapel stále klíčová tuzemská rádia. A to i přes nárůst konzumace hudby v online prostředí (streamovací služby). "Rádia mají pořád strašnou moc po celé republice. Díkybohu za ten streaming, který otevřel alternativní kanál některým umělcům, ale rádia jakožto selektor toho, co mají lidé poslouchat, jsou strašně důležitá. Čím více přístup ke streamingu roste, tím více nastává paralýza výběrem. Rádia jsou pořád úplně zásadní. A televize pro mladé posluchače už moc nefunguje."
Hudební umělci mají v zásadě na výběr z několika hlavních zdrojů příjmů - živé hraní, prodej hudby - ať již na fyzických nosičích nebo na digitálních platformách, prodej merchandisingu, příjem z autorských práv nebo partnerské dealy s komerčním i firmami. "Liší se to podle hudebního stylu. Například rappeři mají procentuálně vyšší příjem než popové kapely z merchandisingu a z digitálu, protože digitál jim vydělává opravdu hodně peněz. Proto rappeři nemusí tak často koncertovat," tvrdí Milata.
Vedle podílu v hudební firmě RedHead Music drží Milata majetkovou účast v agentuře Renegãdz, co je společný podnik s McCann-Erickson Prague. Ta se v Česku zaměřuje na propojování kreativního průmyslu a velkých firem, tj. na svět showbyznysu a svět značek. Odborně se tomu říká branded entertainment. "Trend, kdy celebrity vstupují do značek a svým jménem a dosahem je pomáhají dostat na úplně jinou úroveň, je obrovský." Milatův tým přitom dokáže čerpat nejen ze znalostí českých kapel, influencerů atd., ale rovněž z know-how, které Antonín Milata před lety získal v americké zábavní industrii. A to včetně kontaktů na jednu z největších globálních entertainment agentur WME. "Kontakty, které v Spojených státech mám, se teprve teď začínají zúročovat."