Společnost Livesport, kterou vlastní Martin Hájek a Jiří Mareš, patří v rámci českého mediálního trhu k unikátům. Jako jediná technologicko-mediální firma se může pochlubit globálním zásahem, konkrétně v segmentu sportovního zpravodajství a statistik. Skvěle našlápnutý podnik každoročně generuje zisk v řádu vysokých stovek milionů plus má spoustu plánů do budoucna. CEO Livesportu Pavel Krbec byl hostem byznysového podcastu První liga.
Livesport provozuje globální síť výsledkových webů Flashscore (v Česku jako Livesport.cz), které jsou přítomné ve více než 40ti zemích světa. Flashscore přináší rychlé výsledky z několika desítek sportů po celém světě v cca 30ti jazykových mutacích. K hlavním trhům společnosti aktuálně patří (z hlediska tržeb) Brazílie (217 milionů lidí, portugalština; Brazílie je i TOP z hlediska návštěvnosti), Itálie (italština) a Velká Británie (angličtina). Mezi nejsilnější/nejpoptávanější sporty Livesportu patří fotbal, tenis a basketbal. Globální měsíční návštěvnost webů a aplikací se loni pohybovala v průměru nad úctyhodnými 100 miliony uživatelů.
"Vždy říkám, že Livesport je brazilská společnost. A jsme primárně fotbalová firma. Brazílie je posedlá fotbalem. Naštěstí je časový rozdíl udělaný tak, že když se brazilští kluci vrátí ze střední nebo vysoké školy z přednášek, tak to je akorát ten moment, kdy se hrají večerní zápasy v Premier League nebo v Champions League. Všichni ti mladí Brazilci mi říkali, že vyrostli na tom, že se odpoledne dívali na evropský fotbal. A v tomto módu fungují, i když jsou dospělí, těší se na evropskou kopanou. A navíc hltají své brazilské fotbalisty, kteří hrají v evropských ligách," komentoval Pavel Krbec.
V Itálii, kde firma funguje pod brandem Dirreta, je Livesport silný historicky. "Opět, Itálie je země posedlá fotbalem a italská liga je konzumovaná i jinde v Evropě. To třeba nefunguje u německé Bundesligy, není to dobrý vývozní artikl." Stejně silný je i trh ve Velké Británii. "Anglická Premier League je naprostý skvost. Ta se podařila vyvézt do celého světa," ukazuje zajímavé trendy Krbec.
V roce 2022 Livesport začala ke svému výsledkovému servisu přidávat i sportovní zpravodajství. Sportovní redakce otevřel na 14 svých nejsilnějších trzích, nabízí zde reportáže, rozhovory nebo audiokomenty. Díky internímu systému Global Pool dokáže svůj obsah překlápět do více jazyků a tím multiplikovat vyrobený kontent a jeho zásah. V červenci 2024 firma podle Krbce oslavila zásah 20ti milionů uživatelů (unique visitors) ve zpravodajství, mezi nejsilnější z hlediska zásahu patří brazilská, francouzská, španělská, portugalská redakce plus mezinárodní anglická redakce.
"Co nyní děláme, je že redakci rozšiřujeme do latinskoamerických zemí. Například do Mexika. Ale v Mexiku budeme mít ne úplně zpravodajský tým, ale jeden nebo dva hochy. Ti budou selektovat články, které už vyšly ve španělštině a které jsou pro Mexiko relevantní." Obsah Livesportu rozšiřuje i letos otevřené multimediální centrum.
Byznys model Livesport je z drtivé většiny postaven na prodeji reklamy na webech a v aplikacích. K největším inzerentům na webech a aplikacích Livesportu patří sázkové kanceláře. V poslední době se i díky novému zpravodajskému obsahu přidaly segmenty jako elektronika (Hisense), nápoje (Plzeňský Prazdroj), sportovní potřeby, oblečení (Adidas) a streamovací služby (Amazon, Apple). V letošním roce pak Livesport začal experimentovat s předplatným pro uživatele, kteří se ve službách společnosti nechtějí potkávat s reklamou.