Dlouhé roky dělal v prodeji reklamy, mediálního inzertního prostoru a v byznysu, spojeného s komerční komunikací. Nejprve jako obchodník v NetCentrum/Centrum Holdings, na Nově a v TV Prima, posléze jako spolumajitel komunikační skupiny Magnas Group. Dalším hostem byznysovém podcastu První liga byl manažer a podnikatel Robert Renč.
Magnas Group (MG) v současné době tvoří mediální agentura Magnas Media a dále agentury Magnas Performance (výkonnostní byznys a marketing) a Magnas Creative. Hlavním generátorem výnosů skupiny je stále agentura Magnas Media, jakási byznysová "matka" ostatních firem ze skupiny, která se na celkových číslech skupiny podílí cca 70 procenty (číslo z roku 2023). Cca před rokem došlo v životě grupy k důležité události: po několikaměsíčním vyjednávání do MG vstoupil velký komunikační hráč Knowlimits Group (KG), který zde získal 20 procent s možností navýšení podílu.
"Ten deal je postaven na přínosu nových klientů, peněz a získání know-how. Může nám přinášet nové klienty, které bychom třeba neměli, může nám to přinášet zefektivnění nákupních podmínek na trhu, podmínek pro naše klienty, takže to určitě má hodnotu. I stávající klienti z toho dnes benefitují. Spíše tam, kde to dává smysl, kde to přináší nějakou přidanou hodnotu. Neznamená to, že s Knowlimits nakupujeme všechno. A je tam nové know-how. Primárně řešíme datové služby a servis, analytické služby. Tím, že agentur, částečně nebo zcela vlastněných Knowlimits, je nějaký počet, tak se snažíme mít společný datový tým, abychom rozmělnili náklady," vysvětluje Renč.
Vedle podílu v Magnas vlastní Knowlimits minoritní podíl v agentuře KOFEIN a 100 procent ve Fragile Media. Plus má pod sebou řadu vlastních dceřinek. Již nyní se dá předpokládat, že aktuální výše jednotlivých podílů v Magnas - Renč 30 procent, Martin Šafra 30 procent, Petr "PýDžej" Jelínek 20 procent a Knowlimits 20 procent - se po nějaké době změní. Ať již uplatněním opce ze strany KG nebo novým nastavením mezi třemi fyzickými spoluvlastníky.
Rovněž se dá čekat, že konsolidace na českém trhu bude pokračovat i nadále. Třeba i tím, že Knowlimits budou stále akvizičně při chuti. "Český trh agentur byl hodně fragmentovaný, zčásti je i dodnes. Na druhou stranu zde máte mezinárodní hráče jako Publicis, Dentsu nebo Omnicom, kteří mají trochu jinak poskládané zázemí. Je to hodně o rozhodnutí matek, zda v Česku chtějí nebo nechtějí držet nějaký tým. Často servisují klienty regionálně. A pak je tu balík lokálních agentur, digitálních, aktivačních nebo eventových. Jsou jich stovky a klientů není neomezené množství. Peníze na trhu jsou, na druhou stranu konsolidace probíhá díky specializaci. Aby agentura kvalitně obsloužila klienta, musí umět nebo vědět násobně více, než bylo potřeba v 90. letech. A buď se vám potřebnou znalost podaří postavit in house, nebo to jde cestou spojování," tvrdí Renč.
Podle spolumajitele Magnas je český reklamní trh aktuálně v dobré kondici. "Reklamní investice mírně stoupají, nepochybně to potvrdí i nějaký výzkum. Na druhou stranu, dá to čím dál více práce investice umístit efektivně. Magnas dělá televizní nákup a televizní planning, obecně strategie jako takové. Klesá sledovanost lineární televize, v nějaké míře a v nějakých cílových skupinách. Už to není efektivní v mladších cílových skupinách, tam je třeba zamířit do alternativ. Práce agentur je dnes mnohem náročnější, klade to mnohem větší nároky na lidi, jak u klienta, tak v agenturách, aby poskytovaná služba byla kvalitní. V tomto se trh mění, přicházejí audioformáty, VOD nebo SVOD, byť část z nich je za paywallem," komentoval Renč, který očekává pokračování růstu reklamního trhu i v roce 2025.