Jen málokterý režisér umí skloubit komerci v dobrém slova smyslu s umělecky náročnějšími filmy jako hypertalentovaný Brit Christopher Nolan. Jeho batmanská trilogie (Batman začíná, Temný rytíř, Temný rytíř povstal) patří k tomu nejlepšímu v žánru filmová adaptace komiksu. Již jeho poslední filmy Dunkerk a Tenet naznačují, že v Nolanovi začíná převažovat spíše zájem o umělecky zaměřenou tvorbu. Opulentní tříhodinová novinka Oppenheimer o "otci" americké atomové bomby Robertovi Oppenheimerovi tento příklon k artu dokonává.
Je to relativně náročně vystavěné, napsané drama, které publiku nic nedaruje, naopak - dlouhé, mnohdy úmorní pasáže s mluvícími hlavami jsou určeny především trpělivému, artovému divákovi, který je zvyklý o filmech přemýšlet a nejde po povrchu. To vše v luxusním balení špičkového hereckého obsazení z první komerční ligy. Nejde jen o Cilliana Murphyho, který v hlavní roli podává fantastický výkon, ale i v menších rolích divák narazí na áčková esa typu Matta Damona, Roberta Downeyho Jr., Garyho Oldmana nebo Kennetha Branagha.
Ti všichni svými výkony společně s komplikovaným scénářem a luxusním snímáním vystavěli velkolepý film, ve kterém si takřka každý divák může najít to své - strhující příběh o vzestupu a pádu amerických hrdinů, pohled na část USA a světových dějin nebo téma odpovědnosti vědců za přežití světa a osud lidstva. Pravda, v některých místech jsou nároky na divákovu pozornost zvláště vysoké, zejména tam, kde Nolan rychle střídá sekvence ze dvou různých výslechů Oppenheimera před komisemi, které se snažily zjistit jeho napojení na komunistické hnutí. A třeba i fakt, kdo z vědců v projektu Manhattan prozrazoval tajné informace Stalinovi, je ve filmu pojat bohužel jen na "půl huby". To nic nemění na mistrovské úrovni filmového Oppenheimera a na prvotřídním diváckém zážitku. Byť není pro každého.