Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Recenze

Recenze

16:01, 11. 9. 2015

Spíše než o novince Bad Magic bylo v uplynulých týdnech v souvislosti s Motörhead slyšet o koncertech, které pro zdravotní stav principála Lemmyho nebylo triu přáno dohrát. Ke škodě věci, neboť deska vycházející ke čtyřicátým narozeninám kapely stojí za pozornost. A to i přesto, že postrádá onu lehkost a jiskru v oku předchozího alba Aftershock (2013), na němž trojice nejsilnějším materiálem za (přinejmenším) dvě desetiletí ve velkolepém stylu oprašovala rokenrolové, ba dokonce bluesové kořeny.
..
Celý článek ⇢

21:54, 5. 9. 2015

Další šťavnatá rocková/metalová šleha, která staví na tradičně silných stránkách Disturbed: riffech, zapamatovatelných melodiích a rozpoznatelném vokálu Davida Draimana. Pětiletá pauza od vydání předchozí desky Asylum kapele vyloženě prospěla. Byť ve své většině nepřichází s ničím novým, naopak v mnohém se vrací do počátků kariéry v prvních letech nového tisíciletí, novinka Immortalized zní nebývale svěže a odpočatě...
Celý článek ⇢

17:41, 31. 8. 2015

Ne-zcela-přesvědčivé novinky zásadních jmen doprovází kilometrové diskuze. Čím konzervativnější je posluchačské zázemí interpreta, tím větší váhu v nich mají hlasy, že i slabší nahrávka je přeci součástí hry. Jak ale zacházet s albem, které není ani tak špatné, jako až únavně se točící okolo formule "ale to vše už tu bylo!!"?..
Celý článek ⇢

17:41, 26. 8. 2015

Po vystupování na velkých alternativních festivalech jako Austin City Limits nebo Sasquatch! Music Festival a po předskakování zavedeným jménům jako Animall Collective či Portishead se čím dál populárnějšímu baltimorskému dream popovému duu Beach House evidentně zastesklo po intimitě a nekomplikovanosti indie počátků kapely v prvních letech nového tisíciletí...
Celý článek ⇢

12:01, 10. 8. 2015

Staří lidé, zapomenutá minulost a dávno vyčpělý radikalismus jako námět komiksového příběhu? Dvě legendární alba výtvarníka Enkiho Bilala a scénáristy Pierra Christina Falangy černého řádu a Na lovu, které se nyní českému čtenáři dostávají do rukou v souborném vydání Teorie rozpadu, dokazují, že i z těchto ingrediencí lze vystavět zásadní a nadčasové dílo, směle konkurující "velkým" románům...
Celý článek ⇢

18:03, 1. 8. 2015

Německý pianista Volker Bertelmann, známý (i z českých pódií) spíše pod pseudonymem Hauschka, představil populární tvorbě nástroj, spojovaný spíše s akademickým prostředím: preparovaný (rozuměj upravený) klavír. Podobně jako velikáni moderní vážné hudby vkládá odchovanec berlínské techno scény mezi struny a ozvučné desky vznešeného nástroje předměty měnící jeho zvuk. „Vyrábí“ si takto jak rytmické prvky nebo plochy, tak i ruchy, šumy a jiné zvuky, které by u tradičních herních technik způsobily přinejmenším pozdvižené obočí, a to vše ve formě smyček vrší do abstraktních kompozic...
Celý článek ⇢

13:55, 29. 7. 2015

Není to poprvé, kdy se "strýček Neil", jak letos sedmdesátiletému nonkonformnímu kanadskému písničkáři Neilu Youngovi přezdívají mladší generace amerických hudebníků, z dobrých pohnutek zbláznil. V dějinách rockové hudby je jen málo osobností, jejichž dráhu lemuje tolik dramatických vzestupů a pádů. Uměleckých, i co do výkyvů popularity. A zdaleka ne pokaždé na plodnou půdu dopadala hudebníkova angažovanost...
Celý článek ⇢

22:00, 25. 7. 2015

Pravděpodobně jeden z nejdůležitějších filmů Heleny Třeštíkové vůbec. Po předvídatelných spirálách beznaděje, slabosti a destrukce v Reném a Katce a po nevýrazném Soukromém vesmíru má nový časosběrný dokument Mallory něco, co režisérka Třeštíková potřebovala ve svém díle jako sůl - silný příběh silné osobnosti, plující přes překážky na vlně naděje k pozitivnímu konci či vyústění. Mallory jako dokument je tak ještě významnější pro samotnou filmařku než pro diváka...
Celý článek ⇢

10:07, 21. 7. 2015

Novinka Alternative Light Source britského tanečního projektu Leftfield zní, jako by mezi ní a předchozí deskou Rhythm and Stealth neuběhlo šestnáct let, ale měsíců. Natolik úzce stylisticky navazuje, natolik sveřepě odmítá „znít s dobou“, natolik křiklavě připomíná, že téměř vše podstatné, z čeho žije současná elektronická taneční scéna, vzniklo nejpozději v devadesátých letech. A stále zní jako Leftfield, třebaže se v mezičase z dua stal sólový trip producenta Neila Barnese. ..
Celý článek ⇢

22:54, 18. 7. 2015

Pokud tento blockbuster bude byznysově fungovat, pak to bude takřka zázrak. Jeho tvůrci totiž ignorovali všechny mnohokrát ověřené poznatky z výroby publika pro globální filmy (hlavní cílovka pro všechny podobné masové snímky, mladý chlapec mezi 15 až 23 lety, preferuje rychlý děj, spoustu akcí a výpravnou podívanou) a do světa vyslali titul, ve kterém se především nesnesitelně a nesnesitelně dlouho žvaní...
Celý článek ⇢