Asociace komerčních televizí: navázala exkluzivní spolupráci s mediální agenturou GroupM a jejím výzkumným projektem mPanel. Kontinuální výzkumný projekt mPanel probíhá ve spolupráci s Nielsen Admosphere, mapuje chování českých spotřebitelů. "Díky jejímu výzkumnému projektu mPanel bude AKTV každý měsíc na svém webu ScreenVoice.cz zveřejňovat zajímavé články, které odhalí skryté souvislosti spojené se sledováním televizní obrazovky, a postaví české diváky a spotřebitele do nečekaného světla."
PPF: prostřednictvím Nadace PPF, a rodinná nadace Kellnerových poskytnou společně dar 100 milionů korun na pomoc lidem v České republice, které zasáhly ničivé povodně. Každá z nadací přispěje rovným dílem, tedy 50 milionů korun. Peníze z daru budou k dispozici neziskovým organizacím, které pomoc v postižených oblastech aktivně poskytují. Využití finanční pomoci bude koordinováno s příslušnými vládními i regionálními institucemi pro krizové situace.
Nad rámec společné pomoci v Česku poskytne rodinná nadace The Kellner Family Foundation také dva miliony eur na pomoc regionům postiženým záplavami v Polsku a další dva miliony eur na Slovensku. Do obou těchto zemí tak míří pomoc v celkové výši více než 100 milionů korun.
Investown: česká investiční platforma má za sebou podle svých slov nejlepší měsíce od svého vzniku a překonala hranici 5 miliard korun v proinvestovaných prostředcích. Tedy jen několik týdnů po dosažení 4 miliard korun. Jen během letošních prázdnin na platformě Investown investoři proinvestovali více než 728 milionů korun a na výnosech jim bylo vyplaceno přes 45 milionů korun.
Český telekomunikační úřad: evidoval k 15. září celkem více než 700 základnových stanic, které vykazovaly poruchy při svém provozu a vyžadovaly zásah servisních pracovníků operátorů. Nejčastějším důvodem byl výpadek elektrické energie z veřejné rozvodné sítě. Mezi nejvíce postižené lokality patřily kraj Vysočina, Moravskoslezský, Olomoucký a zčásti Jihomoravský.
Od nedělního večera do pondělního rána se povedlo stabilizovat stav veřejné sítě mobilních operátorů do té míry, že v současnosti evidujeme kolem 300 základnových stanic, které vyžadují udržování v režimu bez připojení z veřejné energetické sítě.
Sony DADC Czech Republic: česká pobočka obřího koncernu Sony, která poskytuje kompletační, logistické a balící služby, zejména pro optická média, v uplynulém fiskálním roce (skončil v březnu 2024) utržila 634 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 122 milionů méně. Čistý zisk meziročně klesl z 69 milionů na 48 milionů korun.
Divadlo Bolka Polívky: přináší jako první premiéru sezony 2024/25 hru Židle, klasickou komickou tragédii mistra absurdního dramatu Eugèna Ionesca. Režisérem inscenace, kterou divadlo uvede v premiéře v neděli 15. září 2024, se ujal Martin Čičvák. V rolích ústřední dvojice Stařenky a Stařečka se představí Eva Novotná a Michal Kern, jako Řečník a hrou na trubku je bude doprovázet Lukáš Soldán.
Seznam.cz: novým členem dozorčí rady internetové firmy se stal obchodní ředitel Tomáš Búřil. Doplnil tak Petera Lukačoviče a Lenku Thelmu Lucu.
PR Klub: oborová asociace mění brand a nově ponese název Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností – ASCOPA (Association of Strategic Communication and Public Affairs). "Vyjadřuje tím posun směrem, který lépe odpovídá zaměření organizace i šíři členské základny. S tím se pojí i role, kterou chce ASCOPA zastávat při reprezentaci oboru PR a public affairs, jeho dalším rozvoji a kultivaci, a zdůrazňování jeho strategické role pro management firem, stejně jako pro vedení veřejných a neziskových organizací."
Echo Media: vydavatelský dům, který patří pod skupinu SPM Media a který vydává Týdeník Echo nebo Echo24.cz, v roce 2023 prodělal přes 12 milionů korun. O rok dříve ztráta činila 3,4 milionu. Prohloubení prodělku je způsobeno stěhováním vydavatelství v loňském roce - z Malé Strany na Smíchov a investicemi do lidí a stavby podcastového studia. Více v rozhovoru s šéfem Echo Media Daliborem Balšínkem:
Groove Brno: 17. ročník mezinárodního hudebního festivalu, který proběhne na podzim, má kompletní line-up. V rámci akce vystoupí Fun Lovin‘ Criminals (UK), Electro Deluxe big band ft. B-Side Band (USA/FR/CZ), Mezzoforte (IS), Freak Power (UK) nebo Boban a Marko Marković Orkestar.
Aneta Langerová: završí oslavy svého dvacetiletého putování českou hudební scénou novým songem Zázračná písně krajina s Janáčkovou filharmonií Ostrava na pěti říjnových koncertech v Brně, Ostravě a Praze. Na závěrečných koncertech v pražské Lucerně se připojí také Anetin oblíbený sbor Maranatha Gospel Choir.
"Na koncertech budu posluchačům svým zpěvem vyprávět příběhy písní za doprovodu barvitého zvuku filharmonie, který sám o sobě staví písně až do filmového prostoru představivosti. V doprovodných orchestrálních texturách se prolínají smyčcové nástroje s žesti a dřevy, tajuplným zvukem harfy nebo velkolepými tympány. Zvuk se dynamicky proměňuje od nejtišších lyrických pasáží až po fortissima orchestrálního tutti. Myslím, že všechny tyto barvy prozáří starší i novější písně krásným, pestrobarevným a autentickým světlem," tvrdí Langerová.
Asociace komerčních televizí: společně se svými členy TV Nova a FTV Prima uzavřela dohodu s provozovateli služby eDisk a Sledujteto, společnostmi eDisk a současným provozovatelem služby Fine Horizon Holdings Corp Limited sídlícím v Seychelské republice. "Dohoda o narovnání ukládá provozovateli služby eDisk zajistit, aby na službě nebyla dostupná chráněná díla komerčních vysílatelů. V návaznosti na podpis dohody pak členové AKTV ukončí soudní a exekuční řízení vedená proti provozovateli služby." Součástí dohody je také úhrada nákladů na právní služby, které v této věci televizním vysílatelům vznikly.
Miro Žbirka: dne 16. září 2024 bude na Velvyslanectví Slovenska v Londýně za účasti významných hostů a slovenských hudebníků slavnostně otevřena výstava Miro Žbirka - Roky a dni. Dva exkluzivní koncerty Miro Žbirka Symphonic Night se uskuteční v říjnu v Bratislavě (koncertní studio Slovenského rozhlasu v Bratislavě) a 15. prosince 2024 v pražské hale O2 Universum.
Letní shakespearovské slavnosti: čísla ke letošnímu ročníku - akci od 26. června do 7. září vidělo přes 100 tisíc návštěvníků. V Praze jich zavítalo na Slavnosti 47 321, 14 801 pak v Brně, 22 502 v Ostravě a 17 105 hostů zaznamenala Bratislava. "Do 162 hracích večerů bylo rozvrženo 14 titulů, z toho 3 premiéry, 2 derniéry a také jubilejní 250. repríza. Tu si užily společně s diváky Veselé paničky windsorské, které jsou po loňské vynucené pauze na repertoáru Slavností už neuvěřitelných 16 let, navíc víceméně stále v původním obsazení," uvedl umělecký ředitel Slavností Libor Gross.
Mediaboard: firma, působící v oblasti monitoringu médií, expanduje do zahraničí. Aktuálně vstupuje do Polska a Chorvatska. Obě země nebude Mediaboard řídit z mateřské pobočky v Česku, ale budou fungovat jako samostatné společnosti s místním managementem.
Polský trh Mediaboard otevřel na začátku září a start v Chorvatsku je plánovaný na polovinu měsíce. Polskou pobočku bude řídit Marcin Szczupak, který má za sebou více jak 20letou kariéru v oboru. CEO chorvatské pobočky se stal Petar Ćuk. Na obou trzích vidí Mediaboard potenciál k zisku "nižších tisíců klientů".