FTV Prima: na kanálu Prima Cool se objeví nová skečová show Mezi Coolky. "Show bez cenzury, diskriminace, korektnosti, taktu i zábran přinese parodii na život kolem nás i v nás." Za pořadem stojí satirická skupina kolem Radovana Klučky, která dosud působí pod názvem Mezi*Půlky v internetovém prostředí a vytvořila více než tři sta skečů a parodií.
Mall Group: polská e-commerce skupina Allegro dokončila akvizici Mall Group a We/Do. Spojení rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českem, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah. Skupina Mall Group byla získána za 867 milionů eur, přičemž 53 procent částky bylo financováno z hotovosti a z nového dluhu v celkové výši 459,5 milionu eur, a zbývajících 47 procent, tj. 407,5 milionu eur, bylo uhrazeno vydáním 33,6 milionu akcií Allegro.eu v přibližně 12,11 eur za akcii. Allegro.pl koupila We/Do za 14 milionů eur zaplacených v hotovosti.
Cleevio: vývojářská společnost (projekty Spendee, Gamee, Driverama, GoodTrust) se rychle rozrůstá, a proto nyní v managementu vytváří nové pozice COO a head of HR (Miroslava Hrivňáková), technický ředitel (David Zadražil) a chief delivery officer (Jiří Fořtík). Firma se loni rozrostla z 35 na více než 100 zaměstnanců. V roce 2021 obrat Cleevia překonal 100 milionů korun.
TV Nova: pořad Výměna manželek ve středu 30. března dosáhl share 28,07 procenta diváků u televizních obrazovek ve věkové kategorii 15 až 54 let, docu soap Malé lásky ve stejné cílovce měl podíl na sledovanosti 26,24 procenta.
Seznam.cz: zpravodajský web Seznam Zprávy spustili novou sekci Ukrajinské noviny (Українські новини), která je psaná výhradně v ukrajinském jazyce. Poskytne stálý zpravodajský servis a praktické informace (o zaměstnání, vzdělávání i volnočasových aktivitách). Autory nové rubriky budou Ukrajinci trvale žijící v Česku, ale také ukrajinští uprchlíci, kteří hranice překročili teprve před pár týdny. Doplní je překlady vybraných textů autorů redakce Seznam Zprávy. Editorkou se stala Daryna Dziuba.
Rohlík.cz: provozní firma velkého e-shopu s potravinami Velká Pecka pohltí dceřinou firmu My Food Wholesales. Tu firma Tomáše Čupra koupila před dvěma roky a zahrnovala část řetězce My Food/Sklizeno. Konkrétně pod ní spadaly velkoobchodní aktivity, Freshbedýnky, gastro, catering a projekt Mlsná farma.
Bohemia Interactive: herní vývojářské studio vydalo aktualizaci low-poly sandbox hry Ylands 1.9 s názvem Ocean Odysseys. "Nová aktualizace výrazně rozšíří univerzum Ylands o další obsah a zejména možnosti průzkumu hlubin moře."
Monitora Media/Imper: na pozici head of brand firem, které nabízejí real-time monitoring médií, sociálních sítí a datová řešení pro marketing, nastupuje Marek Steiger. Ten dříve působil mimo jiné jako vedoucí externí komunikace a tiskový mluvčí ve společnosti Vodafone nebo v Zoo Praha.
Zásilkovna: logistická firma zahajuje činnost Nadačního fondu Simony Kijonkové. Fond navazuje na dosavadní charitativní aktivity Zásilkovny, firma do této oblasti dosud vložila částku 12 milionů korun. Nadační fond Simony Kijonkové má tři základní pilíře, kam pomoc bude směřovat: znevýhodněné děti, rodiče samoživitelé a technologie usnadňující život lidem v nouzi.
FTV Prima: představila reklamní formát Max reach, který využívá synergie spotové televizní kampaně a HbbTV. "Tato novinka využívá cílení, které pracuje s daty o televizních přístrojích - zda viděly nebo neviděly určený reklamní spot."
Asociace pro elektronickou komerci: podle dat asociace (APEK) podíl e-commerce na celém českém maloobchodu v roce 2021 činil 17 procent. On-line retail dosáhl vloni 223 miliard korun obratů (dle Heureka.cz a APEK), což znamenalo opět rekordní výsledky prodejů. "Podíl e-commerce na maloobchodu ČR roste každým rokem. V roce 2021 se prodej zboží po internetu vyšplhal již na 17 procent z celku. To znamená navýšení o jeden procentní bod oproti roku 2020. Tempo, jakým význam elektronického prodeje roste, ale získáme při větším pohledu do minulosti. Například v roce 2005 byl totiž podíl on-line prodeje na českém maloobchodě jen 1,6 procenta," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Grayling: novou managing directorkou PR agentury pro Česko a Slovensko se stala Anna Balíčková. Ta dříve působila v L'Oréalu nebo jako komunikační konzultantka na volné noze.
Febiofest: organizátoři mezinárodního filmového festivalu rozhodli posunout termín o několik dnů - 29. ročník se bude konat od 28. dubna do 4. května. Centrem festivalového dění se stane stejně jako loni Cinema City Slovanský dům v centru Prahy, vybrané sekce a masterclass bude hostit také Kino Pilotů, Ponrepo nebo Edison Filmhub. Po skončení hlavního programu v metropoli Febiofest zamíří do regionů.
Netflix: streamingový obr ohlásil záměr otevřít v letošním roce novou kancelář v Polsku, která by měla působit jako centrální hub a zastřešovat originální produkce ve střední a východní Evropě. Pobočka by měla sídlit ve Varšavě a doplní tak existují office Netflixu v hlavním polském městě. Streamovací služba má kromě toho pobočky v Londýnu, Amsterdamu, Paříži, Berlíně, Madridu nebo ve Stockholmu.
Dino Toys: firma Ladislava Mareše, která se zabývá výrobou deskových her, puzzle, kostek nebo karet, ve fiskálním roce 2020/2021 (skončil v červnu) utržila 221 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 33 milionu. Čistý zisk meziročně vzrostl ze 16 milionů na 29 milionů korun.