Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    31. 8.
  • ha-vel internet: telekomunikační operátor, sídlící v Ostravě, v roce 2023 utržil 234 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 10 milionů korun. Čistý zisk se meziročně snížil z 14,5 milionu na 10,5 milionu korun.

  • WMC Group: skupina podnikatele Tomáše Vondráčka, do které spadají například agentury Actum Digital nebo WMC/Grey, změnila brand na WonderGroup.

  • 30. 8.
  • Česká televize: celkem pět pořadů a projektů veřejnoprávní stanice se uchází o evropské ocenění Prix Europa, přezdívané jako evropské Oscary. Z více než šesti set přihlášených z jednatřiceti zemí světa se do užšího výběru probojovalo filmové drama Svatá, dokumenty Dakar Sistaz nebo Právo volby. Porotu zaujaly také hry webu ČT:D Zachraň, koho můžeš a Ředisaurus Rex: První případ. O vítězích rozhodne mezinárodní porota mezi 6. a 11. říjnem v Berlíně.

  • DVA: před léty úspěšná kapela, která slavila úspěchy i v zahraničí, se vrací na scénu. Bára Ungerová a Jan Kratochvíl nyní videosinglem Kung Fu ohlašují nové, v pořadí čtvrté album Piri Piri, na kterém spolupracovali s britským producentem Timem Brinkhurstem. Deska vyjde u labelu Bumbum Satori 13. září.

    DVA s třetí řadovou deskou Nipomo (2014) projeli celou Evropu a obletěli svět, absolvovali dvě turné po USA i dvouměsíční šňůru po Novém Zélandu a Austrálii. Následně se z koncertních pódií stáhli a soustředili se na tvorbu soundtracků k počítačovým hrám.

  • 29. 8.
  • Česká televize: kulturní kanál ČT art na podzim nasadí na obrazovku cyklus Týden dárků, novou řadu hudebního pořadu Doupě s Lenkou Filipovou, Michalem Hrůzou a dalšími interprety, premiérový dokumentární cyklus o osobnostech české kameramanské školy Vidět filmem, další sérii Šumné stopy, tentokrát ze Švýcarska, Ikony českého designu, řadu přímých přenosů, divadelních inscenací, zahraničních snímků i seriálů a České vývozní zlato - záznamy oper nejslavnějších tuzemských skladatelů ze světových scén.

    "Na podzim je na ČT art na co se těšit a vybere si opravdu každý – milovníci klasické i rockové hudby, příznivci vizuálního umění či festivalových filmů a kvalitních seriálů v původním znění. V cyklech se projdeme historií proslulé české kameramanské školy i českého designu, architekturou s českými stopami ve Švýcarsku i hudbou v Doupěti, klubu s nezaměnitelnou atmosférou. Právě žánrová, obsahová a formální pestrost, která se snaží sbližovat rozdílné priority i vkus každého z našich diváků, patří k jistotám, na nichž kulturní kanál už jedenáct let stojí," tvrdí výkonný ředitel ČT art Tomáš Motl.

  • ABBBA Group: na marketingovém trhu vzniká nová skupina. Ta zahrnuje z PR a komunikační agenturu ABBBA Consulting, digitální a marketingové studio Swiit a publicistický server FocusOn.cz. "Spojením těchto firem přinášíme na trh zkušenosti a know-how získané během několika let působení v oboru. Společně jsme vytvořili novou vizuální identitu a spustili nový web na adrese www.abbba.cz," uvedl Jiří Böhm, jeden ze zakladatelů skupiny.

  • 28. 8.
  • Česká televize: dětský kanál ČT:D zahájí podzimní sezónu zábavně-naučným cyklem My se máme s moderátorem a popularizátorem vědy Danielem Stachem. Herec Luboš Veselý bude průvodcem seriálu o přírodě a mezigeneračních vztazích Můj dědeček zálesák. Poprvé se v programu objeví také pořady Hravě to zvládneme! nebo Elin supertajný deník. Všechny jsou pak tematicky spjaté s nadcházejícím ročníkem celoroční soutěže - tentokrát s názvem Uka dobro!

    Mezi nejsledovanější pořady Déčka dlouhodobě patří Studio Kamarád, známé již několika generacím, zpravodajské Zprávičky nebo pořady Tamtam s tipy na výlety a Draci v hrnci pro malé milovníky gastronomie.

  • Publicis Groupe: Publicis Play, herní divize české pobočky komunikační skupiny, nově spolupracuje s polskou platformou inStreamly. "Díky tomuto partnerství mohou její klienti realizovat kampaně ve spolupráci se streamery na herních streamovacích platformách, a to jak na českém, tak slovenském trhu." Obě strany realizovaly například kampaň pro platformu Disney k představení nového seriálu Akolytka nebo pro Budějovický Budvar a jejich nový nápoj Redix.

  • TV Nova: reality show Love Island vstupuje do čtvrté sezony, stanice spustí i obsahovou novinku - vlastní videopodcast Love Island Česko & Slovensko: Love Cast. Nový Love Cast vzniká v Praze v sídle TV Nova. V roli moderátorů se představí Rachel Karnižová, Oskar Barami, Gabriela Gášpárová, Vincent Navrátil a Michal Totka.

  • 27. 8.
  • N media: provozní firma levicového Deníku N v roce 2023 prodělala 4,3 milionu korun. V meziročním srovnání to je prohloubení ztráty o 3,2 milionu. Kumulativní ztráta za posledních pět let převýšila 54 milionů korun.

  • Vltava Labe Media: česká mutace magazínu National Geographic má novou grafickou i obsahovou podobu webu NationalGeographic.cz. Nový web přináší uživatelům a fanouškům značky nový vzhled, více rubrik, obsahově navázaných na mateřskou redakci ve Spojených státech, ale také více originálních příspěvků tuzemské redakce.

    Tuzemskou redakci tvoří stávající redakce časopisu National Geographic pod vedením šéfredaktora Tomáše Turečka. Hlavním webeditorem webu je nově dosavadní zástupce šéfredaktora Pavel Stöckl. Na jeho místo nastupuje dlouholetá editorka časopisu Alexandra Karpenková Petříková.

  • 23. 8.
  • Česká televize: před nadcházejícími volbami do zastupitelstev krajů a Senátu Parlamentu ČR nabídne třináct regionálních debat. Série diskuzí pak vyvrcholí Superdebatou ve čtvrtek 19. září na programech ČT1 a ČT24, kde se setkají zástupci deseti politických subjektů.

    "Pro nadcházející volby máme v ČT opět ambici být hlavním audiovizuálním zdrojem informací o výsledcích voleb a před volbami poskytnout divákům nejširší zpravodajský a publicistický servis o kandidujících stranách a hnutích, o jejich plánech a volebních lídrech. Hosty do předvolebních debat budeme zvát na základě průzkumů volebního potenciálu, které pro ČT zpracovaly dvě nezávislé výzkumné agentury," uvedl ČT ředitel divize Zpravodajství a publicistika Petr Mrzena.

    Při posledních eurovolbách v letošním roce se Superdebata ČT, vysílaná 6. června na ČT1 a ČT24 stala terčem kritiky. Do této Superdebaty byli z nepochopitelných důvodů pozváni hned tři zástupci SPOLU, zatímco další strany zde měly jen jednoho zástupce. A další subjekty, kterým předvolebními průzkumy dávaly šance na vstup do europarlamentu, neměly zástupce žádného. Oficiálním vysvětlením ČT bylo, že šlo o diskusi pro předsedy politických stran a hnutí, které jsou aktuálně zastoupeny v Poslanecké sněmovně (což zase nedává smysl, protože řada z nich v eurovolbách ani nekandidovala).

  • Warhorse Studios: připravovaná hra Kingdome Come: Deliverance II, která by měla vyjít v únoru 2025, byla na obřím herním veletrhu Gamescom v Kolíně nad Rýnem zvolena nejlepší PC hrou a získala tak jednu z Gamescom Awards 2024.

  • 22. 8.
  • TV Prima: do jubilejní desáté sezony vstoupí v neděli 1. září hobby magazín nejen pro kutily Vychytávky Ládi Hrušky. Láďa Hruška se svým pořadem oslaví v září nejen kulatiny, ale i 300. díl. Ve stejný den se budou na Primě vysílat i další kutilské a zahrádkářské magazíny - Receptář prima nápadů, Libovky Pepy Libického a Zahradník po ruce.

  • Mediaprint & Kapa Pressegrosso: velký časopisový distributor, ve kterém drží podíly Mafra, PK 62, Komunikace 2000 (Burda) nebo Jan Plamínek, v roce 2023 utržil 683 milionů korun, což je podobné číslo jako o rok dříve. Firma skončila v zisku 5,7 milionu korun (2022 - profit 1,3 milionu korun).