Taktiq Communications: PR agentura má nového klienta, polský start-up No Fluff Jobs, který si jí vybral pro své PR a komunikační aktivity v Česku. Cílem je "posílit komunikaci standardizovaných pracovních nabídek v oblasti IT a informování o trendech v oboru lidských zdrojů".
DataSentics: pražskou firmu, která se specializuje na datovou vědu a vyvíjí podniková řešení umělé inteligence a strojového učení (AI/ML), kupuje evropská korporace Atos (byznys okolo digitální transformace), kotovaná na pařížské burze. Atos touto akvizicí rozšíří portfolio v oblasti AI/ML a počítačového vidění o nové produkty založené na AI a datově vědeckých schopnostech. Svoje řady tak rozšiřuje o tým zhruba 100 datových vědců a techniků AI/ML.
Atmedia: mediazastupitelství, které na českém trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních stanic, v roce 2022 zvýší s ohledem na vysokou poptávku po reklamním prostoru cenu za televizní reklamu o 5 až 10 procent. Vedle standardních obchodních balíčků atmax, atadults, atchoice a atkids nabídne svým klientům sponzoring Formule 1 či Zimních olympijských her v Pekingu.
Economia: vydavatelství spustila novou podobu webu Hospodářských novin Hn.cz, který prošel nejen grafickou, ale také generační technologickou proměnou. Novou podobu webu navrhlo studio Švejda Goldmann, které s Economií dlouhodobě spolupracuje a stojí za řadou zpravodajských a publicistických webů v Česku.
T-Mobile: novými členy představenstva českého operátora se nedávno stali německý manažer Rodrigo Diehl z Deutsche Telekom a ukrajinská manažerka Olga Nevska, jinak CEO Telekom MobilitySolutions. Třetím členem představenstva je ředitel Jose Perdomo Lorenzo.
TV Nova: startuje nový online pořad, ve kterém se vystřídají bývalí účastníci pořadu Masterchef a divákům na svých receptech ukážou, jak využít zbytky z vaření v běžné domácnosti. Pořad Do posledního sousta bude dostupný na stránkách Nova Plus a také na sociálních sítích TV Nova. První díl Nova nasazuje dnes a každý týden bude zveřejněn další. Celkem na diváky čeká deset receptů s deseti kuchaři.
Seznam.cz: internetová firma nabízí novou Smart TV a HbbTV aplikaci. Uživatelé v ní najdou videa z vlastní produkce Seznamu (Stream originals, Seznam Zprávy, Proženy.cz) i partnerský videoobsah. Do budoucna se v aplikaci objeví další obsah i služby Seznam.cz. TV aplikace je k dispozici na chytrých televizích Samsung a LG, na platformě Android TV a na červeném tlačítku - HbbTV.
EquiRadio.cz: ve středu 20. října začalo vysílat první české internetové rádio věnované koním a jezdectví. Projekt EquiRadio.cz spustila mediální skupina Equinet, která provozuje největší web o koních Jezdci.cz, internetovou televizi EquiTV.cz nebo inzertní portál Jezdeckainzerce.cz. "EquiRadio není založeno na standardním živém vysílání, veškerý jeho obsah lze poslouchat kontinuálně. V programu jsou zastoupeny rozhovory a zpravodajství ze všech stěžejních jezdeckých disciplíny jako skoky, drezura, všestrannost, výrazné zastoupení mají také dostihy." Kromě Josefa Malinovského, který je šéfredaktorem Jezdci.cz, se budou na vysílání EquiRadio.cz podílet moderátor domácích parkurových akcí Vojtěch Kroupa či dostihový expert Martin Cáp.
Europlakat: reklamní firma ze OOH skupiny JCDecaux v roce 2020 utržila přes 102 milionů korun. O rok dříve to bylo 274 milionů. Masivní pokles je dán jednak pandemií čínského koronaviru a dopady vládních restrikcí (omezení pohybu obyvatelstva, snižování investic do venkovní reklamy) a jednak vývojem kolem prodeje reklamy v pražském metru. Z celkové sumy připadlo na prodej reklamy na vlastních nosičích 56 milionů (o rok dříve 65 milionů) a na cizích nosičích 28,5 milionu (145 milionů). Čistá ztráta z roku 2019 ve výši 122 milionů se loni snížila na 38 milionů korun.
Storyous: podle údajů provozovatele restauračních systémů tržby v pohostinství za třetí čtvrtletí 2021 vzrostly oproti předchozímu kvartálu o 73 procent a průměrná tržba na podnik o 44 procent. "Oproti roku 2019 došlo v průměru o desetiprocentní pokles návštěvnosti. Liší se to samozřejmě regionálně. V některých krajích je ten úbytek hostů téměř 15 procent,“ říká CEO společnosti Storyous Igor Třeslín.
Euro - Agency: reklamní a marketingová společnost ze skupiny Blanky Schönové a Miroslava Schöna (Mountfield) v roce 2020 utržila 327 milionů. V meziročním srovnání to představuje nárůst o více než 5 milionů. Čistý zisk se meziročně navýšil z 14,4 milionu na 17,9 milionu korun.
GRiT: brněnská společnost, jejíž cloudové nástroje využívá například Mall a Alza, má nového ředitele. Od 1. října se jím stal dosavadní CSO Lubomír Veselý. Končící ředitel a spolumajitel Dalibor Damborský se přesouvá do představenstva.
Michal Prokop & Framus Five: tradiční Vánoční koncert letos proběhne 21. prosince ve Velkém sále pražské Lucerny. Na vystoupení zazní skladby kromě jiného z letošního alba Mohlo by to bejt nebe...
Effectix.com: digitální agentura Karola Veleby a Branislava Gordana rozšiřuje pole působnosti. V současnosti zakládá kreativní oddělení, jeho stavbu má na starosti nově příchozí Daniela Kántorová s Ondřejem Petržilkou. Po 12 letech na trhu se tak Effectix transformuje z čistě výkonnostní na fullservisovou agenturu. "Za dvanáct let jsme se vyprofilovali na specialisty výkonnostního marketingu. Pracujeme pro nejvýznamnějších hráče v e-commerce a to napříč CEE regionem, ale také pro klienty ve Španělsku, Francii nebo Německu. Známe jejich problémy i přání, která se jim díky kreativě pokusíme splnit, nebo jim s nimi můžeme pomoci," komentoval CEO a spolumajitel Veleba.
Mars: jeden z největších světových výrobců cukrovinek, žvýkaček a krmiv pro domácí zvířata, má novou ředitelku lidských zdrojů pro středoevropský tým, kterou se stala ruská manažerka Daria Maslovskaya. Ta je zodpovědná za čtyři země v oblasti Mars Multisales, včetně Česka. Poslední tři roky pracovala jako ředitelka v Rusku a Bělorusku ve společnosti Royal Canin, která je součástí podnikání Marsu.