Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    02. 10.
  • Economia: novým šéfem technologické divize mediálního domu se od 1. října stal Tomáš Eder (ex-Zásilkovna, ex-Raiffeisenbank). Na pozici chief technology officer bude zodpovědný za řízení divize IT a také za vývoj a produkty. Jeho prvořadým úkolem bude akcelerovat digitální transformaci vydavatelství a podílet se na aktualizaci produktové strategie Economie.

  • 01. 10.
  • Martin Chodúr: zpěvák vydává na labelu Supraphon novou desku Tisíc a jedna noc, inspirovanou knihou národních příběhů ze Středního východu. Stejně jako slavná kniha je i album směsicí nejrůznějších stylů od popu až téměř po art rock. "Novinka obsahuje 14 písní, na nahrávání se podíleli hudebníci doprovodné skupiny MACH."

  • Bohemia Interactive: vývojáři z velkého herního studia oznamují vydání aktualizace 1.14 pro multiplayerovou survival akci DayZ na PlayStation, Xbox a PC. "Nejvýraznější novinkou jsou smrtící kontaminované zóny, které do hry vnáší novou dynamiku. Nechybí také nové pasti, zbraně, vybavení, přepracované animace a desítky drobných vylepšení."

  • 30. 9.
  • TV Nova: kulinářská show MasterChef Česko ve středu 29. září dosáhla podílu na sledovanosti 30,67 procenta diváků v CS 15 až 54. V širší CS 4+ pořad sledovalo 819 tisíc diváků u televizí.

  • Euromedia Group: knižní obr (majitel Rockaway Capital) sfúzuje/pohltí dceřiné firmy Knižní Klub Management, Bohemian Ventures a Bookretail. Podle našich zdrojů se jedná o běžné "interní čištění struktury, nic více".

  • Antimonopolní úřad: uložil soutěžitelům/dodavatelům audio-video řešení ApS Brno a AV Media Systems za uzavírání zakázaných dohod v souvislosti s výběrovými řízeními pokuty v celkové výši 3,672 milionu korun. Proti rozhodnutí nebyly podány rozklady a je pravomocné. Uvedení soutěžitelé podle úřadu koordinovali své jednání v letech 2014 až 2018 ve výběrových řízeních realizovaných v souvislosti s některými zakázkami na dodávky komplexních profesionálních audio-video řešení a související techniky. Cílem nedovolené spolupráce soutěžitelů (tzv. bid rigging) bylo zmírnění či eliminace vzájemného konkurenčního boje v těchto zakázkách.

  • 29. 9.
  • A 11: šéfredaktorkou oborového časopisu Profi HR, který se věnuje problematice personalistiky, leadershipu, motivace a vedení lidí, se stala Bára Štanglová. Ta působí na vedoucích pozicích v médiích již od roku 2008, kdy vykonávala funkci šéfredaktory v České informační agentuře, později vedla například magazín Vlastní firma Franchising.

  • OX.point: otevřená síť samoobslužných boxů, za kterou stojí joint venture Conteg Payment4U, nově uzavřela spolupráci s čerpacími stanicemi MOL, díky které obsadí stovku míst po celém Česku. První doručovací box je instalován v Praze v ulici Vršovická. OX.point tak rozšiřuje stávající spolupráci s Českou poštou, Správou železnic i největším online supermarketem Rohlík.cz.

  • Zásilkovna: logistická firma se stala členem České vodíkové technologické platformy, která sdružuje technologické firmy a organizace, které podporují rozvoj vodíkových technologií v České republice. "Od svého členství si Zásilkovna slibuje sdílení poznatků a zkušeností s dalšími členy platformy a širší podporu rozvoje výrobních kapacit vodíku. V jeho využívání vidí Zásilkovna velkou budoucnost, plánuje například postavit vlastní vodíkovou stanici a využít rozsáhlé plochy svých dep k umístění fotovoltaiky."

  • 23. 9.
  • Český rozhlas: dokončil čtyřletou rekonstrukci budovy regionální stanice Český rozhlas Brno. Ředitel ČRo René Zavoral a ředitelka Českého rozhlasu Brno Hana Ondryášová dnes slavnostně znovuotevřeli prostory nejstarší regionální stanice Českého rozhlasu. První etapa rekonstrukce budovy ČRo Brno začala v roce 2017 a týkala nezbytného technického zázemí budovy v suterénu, kompletního přemístění celého programového archivu brněnského rozhlasu.

  • Universal Music: jedna z největších hudebních firem na světě (70 procent drží Vivendi) byla před několika dny zalistovaná na burze Euronext Amsterdam. Počáteční cena 18,5 eura za akcii, tržní kapitalizace 33,5 miliardy eur. Aktuální cena pohybuje na úrovni 24 eur za akcii, tržní kapitalizace 43,4 miliardy eur.

  • Mig 21: po sedmi letech připravila nové studiové album Džus noci. V pořadí již pátá řadová deska, z nichž všechny dosud dosáhly minimálně platinového ocenění, bude obsahovat 12 skladeb. Na podzim kapela vyjede na turné, které zahrnuje 16 zastávek včetně tradičního pražského trojkoncertu v Lucerna Music Baru.

  • 22. 9.
  • Avast: z pozice finančního ředitele odchází z "osobních důvodů" Philip Marshall. Ten by měl ještě působit jako poradce při plánovaném spojení s NortonLifeLock. Marshall bude prozatímně nahrazen Stuartem Simpsonem.

  • Canal+: francouzská TV společnost (Vivendi) získá většinový, 70ti procentní podíl v mediální firmě SPI International se zachováním aktuálního manažerského týmu. Dokončení transakce je podmíněno schválením regulačními úřady jednotlivých zemí. Canal+ Group je globální provozovatel placených TV služeb a bezplatného TV vysílání ve Francii. Společnost Canal+ má zastoupení ve 40 zemích v Evropě, subsaharské Africe a Asii. V roce 2019 společnost odkoupila platformu M7 Group, která v Česku provozuje česko-slovenskou internetovou a satelitní platformy Skylink. SPI International je poskytovatelem filmových služeb a programů, kupříkladu FilmBox.

  • L'Oréal:  rozšiřuje spolupráci s agenturou We Digital. Letos bude agentura zaštiťovat influencer kampaně pro všechny 4 divize společnosti. Spolupráci s influencery si na podzim poprvé vyzkouší i Divize profesionálních produktů, která doposud komunikovala pouze s kadeřníky klasickými B2B kanály. Celkem se jedná o 25 influencer kampaní.