Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    10. 5.
  • KPA One: brněnská reklamní a produkční agentura Petra Kofroně v roce 2020 utržila přes 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 12 milionů. Čistý zisk naopak meziročně vzrostl ze 400 tisíc na 1,7 milionu korun.

  • 09. 5.
  • Tomáš Vorel: režisér v postprodukci dokončuje film Cesta domů a zkouší přes platformu Donio sehnat peníze od fanoušků na dokončení snímku, který navazuje na předešlé filmy Cesta z města a Cesta do lesa. V Cesta domů hrají Bolek Polívka, Eva Holubová, Tomáš Hanák, Barbora Nimcová, Tomáš Vorel jr., Lucie Šteflová nebo Milan Šteindler. Podle producenta filmu Ondřeje Kulhánka z Bontonfilm Studios je potřeba dokončit poslední části barvení, zvuku a hudby.

  • Divadlo Broadway: pražská muzikálová scéna, kterou vlastní podnikatel Ján Kováčik a impresário Oldřich Lichtenberg, v roce 2020 utržila 9 milionů (celkový obrat 15 milionů). O rok dříve to bylo přes 22 milionů. Čistý zisk 1,5 milionu z roku 2019 se překlopil ve ztrátu 1,6 milionu korun.

  • 08. 5.
  • Servodata: novým předsedou představenstva a ředitelem akciové společnosti Servodata (informační technologie) se od 1. června stane Miroslav Řezníček (ex-ČD Telematika, ex-Asseco Central Europe). Zaměří se na "implementaci rozvojové strategie, orientované především na přípravu velkých IT řešení, na oblast kybernetické bezpečnosti, ale také na specifické projekty pro průmysl a dopravu". V plánu je i zahraniční expanze v regionu střední a východní Evropy.

  • Bohemia Interactive: na trhu je v prodeji nový stahovatelný obsah pro  Arma 3 Creator DLC s názvem S.O.G. Prairie Fire z prostředí války ve Vietnamu od nezávislých tvůrců ze studia Savage Game Design (BI je vydavatel). Novinka je ke stažení ze Steamu. Podle firmy tvůrci při návrhu DLC "spolupracovali s veterány US Army, kteří se války ve Vietnamu přímo účastnili, stejně jako s vietnamskými poradci".

  • 07. 5.
  • Česká televize: dostala varování od vysílací rady. Důvodem je neprofesionalita tvůrců pořadu Newsroom ČT24, kteří do vysílání na počátku dubna pustili příspěvek "Nejvýraznější čeští dezinformátoři v době pandemie". Ten podle RRTV jen přetlumočil názory neziskovky Evropské hodnoty, "aniž by zprostředkoval názory odborníků, kteří v dané otázce zastávají odlišná stanoviska. Provozovatel tím divákům neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů." Kavčí hory mají týden na nápravu.

  • Media Club: průměrný celodenní share primáckého obchodního mediazastupitelství v měsíci duben dosáhl 35,25 procenta v CS 15+. Skupina Prima meziročně rostla o 0,31 procentního bodu na 25,43 procenta v CS 15 až 69. Zpravodajská stanice CNN Prima News měla průměrný celodenní share 0,95 procenta v CS 15+, jejím nejsledovanějším pořadem se stalo Poslední rozloučení s princem Philipem, které vidělo 233 tisíc diváků (share 9,65 procenta) v CS 15+.

  • Mstitel: tvůrci "nekorektní komedie" zkouší vybrat peníze na dokončení filmu od fanoušků ve crowdfundingové kampani na platformě Donio.cz. Zatím je vybráno přes 220 tisíc, cíl je na 600 tisících korun. Filmový počin režisérky Lucie Klein Svobody je po čtyřech letech výroby z 90 procent hotový, ještě potřebuje "nabarvit a nazvučit".

  • Live Nation: velká koncertní agentura, která pobočku i v České republice, za první kvartál 2021 utržila 291 milionů dolarů. O rok dříve za stejné období to bylo 1,366 miliardy dolarů. Z toho na tržby z koncertů připadlo 240 milionů (o rok dříve 993 milionů). Upravená provozní ztráta se propadla z 21 milionů na 152 milionů dolarů. Firma hlásí solidní prodeje vstupenek na naplánované koncertní akce v letošním létě - v USA Rolling Loud, Bonnaroo atd, ve Velké Británii Reading, Leeds atd.

  • 06. 5.
  • Škoda Auto: v období od ledna do března 2021 oproti stejnému období minulého roku navýšila celosvětové dodávky zákazníkům o 7,2 procenta na 249 600 vozů. Tržby činily 5,049 miliardy eur, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 4,1 procenta. Provozní výsledek Škoda Auto Group ve výši 448 milionů eur vzrostl v porovnání se stejným obdobím 2020 o 46,1 procenta, rentabilita tržeb se pohybovala na úrovni 8,9 procenta.

  • Ogilvy, VMLY&R: na propojenou pozici obou agentur social director nastoupila Barbora Šumanská, dosavadní acount director Ogilvy. Změna je součást procesu propojování provozních částí agentur Ogilvy a VMLY&R (obě skupina WPP).

  • 05. 5.
  • Forbes: známý magazín spouští od středy 5. května placenou digitální verzi a zavádí prémiový placený obsah na webu Forbes.cz. Placená služba Premium bude obsahovat nejen přístup k článkům z časopisů Forbes a Forbes Next, ale také další exkluzivní obsah ze světa byznysu a podnikání. Součástí prémiového předplatného budou i eventy, newslettery a další produkty. "Chceme náš kvalitní obsah dostat k co největšímu počtu čtenářů a ti jsou dnes spíš v digitálním světě než v trafikách," uvedl ředitel vydavatelství a hlavní vlastník Erik Conrad. Magazín Forbes vydává v Česku už desátým rokem vydavatelství MediaRey. Tomu patří také licence na Slovensku a v Maďarsku.

  • WeDigital: agentura (firma We are mobile Andrey Hurychové) získala nového klienta, značku Axe (Unilever). V květnu spouští dlouhodobou kampaň pro Česko a Slovenskou republiku na celé portfolio značky v čele s pánskými deodoranty, která bude cílená hlavně na mladou cílovou skupinu od 13 do 17 let. Pro její propagaci bude využívat, vedle klasických sociálních sítí jako Instagram či Youtube, i Twitch a především TikTok. Hlavní kreativy budou v rukou influencerů v čele s ambasadory Martinem Hložkem a Matějem Žrebným.

  • Media Club: novým jednatelem velkého mediazastupitelství (majitel Prima Group) se stal provozní ředitel TV Prima Vladimír Pořízek. Nahradil tak Petra Babulíka, který ze skupiny po více než dvaceti letech na počátku roku odešel. Babulíkova konkurenční doložka má trvat cca 20 měsíců.

  • 04. 5.
  • The Coca-Cola Company ČR/SR: novým komerčním ředitelem se od 1. května stal Pawel Ozierski. Ozierski pracuje pro firmu od roku 2018. První dva roky zastával funkci senior brand managera pro značky Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley a později roli business managera pro Slovensko. Loni řídil společný program s Coca-Cola Hellenic Bottling Company ČR/SR na podporu znovuotevření hotelů, restaurací a kaváren po první vlně pandemie.