Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    22. 3.
  • Clay & Wurmfeld: agentura Petra Hlínky a Pavla Peška, která se specializuje na poradenství v oblasti public affairs managementu, v roce 2019 skončila v čistém zisku téměř 15 milionů korun. Je to podobný objem jako o rok dříve.

  • TV Nova: v neděli 21. března odstartovala speciální řada imitační show Tvoje tvář má známý hlas - Šampioni, kde soutěží oblíbení účinkující z minulých řad. První díl podle zástupců televize přilákal k televizním obrazovkám 28,21 procenta diváků v cílovce 15 až 54, což má být 3procentní nárůst podílu diváků oproti startu 7. řady na podzim 2020. Ve věkové kategorii 4+ se jednalo o nárůst o 201 tisíc diváků.

  • Asociace komunikačních agentur: podle odhadů AKA obchodníci prodávající například potraviny, kosmetiku nebo módní zboží budou letos více investovat do podpory prodeje prostřednictvím věrnostních programů. Tento komunikační kanál má aktuálně dosahovat objemu zhruba dvou miliard korun. Podle AKA toto číslo letos vzroste až o 10 procent. "Firmy se aktuálně soustředí zejména na plnění obchodních plánů. Investují proto hlavně do podpory prodeje. Nejdůležitější se pak stává loajalita zákazníků," tvrdí David Čermák, člen prezidia AKA a předseda sekce Aktivačních agentur AKA.

  • 21. 3.
  • Native PR: zavedená PR agentura, kterou vlastní Václav Pavelka, v roce 2020 skončila v čistém zisku 2 miliony korun. O rok dříve to bylo přes milion.

  • Copperfilm: produkční společnost Pavla Mědílka zahájila natáčení druhého (prvním byl Casting na lásku) celovečerního filmu s názvem Superžena. Tvůrci jej označují jako "vizuálně netradičně pojatý snímek ze současnosti, který naráží na téma hledání postavení moderní ženy". Jednu z postav hraje režisérka Eva Toulová (Casting na lásku, Čechovi), dále hraje Natálie Grossová.

  • 20. 3.
  • A 11: vydavatelství Aleše Zavorala (nejde o spolumajitele Alza.cz, pozn. aut.) expanduje. S novými mutacemi bezplatných regionálních novin Náš Region vstupuje do Královéhradeckého, Pardubického a Jihočeského kraje. A 11 se tak přiblížilo svému plánu během několika příštích měsíců dokončit pokrytí celého Česka. Náš Region Pardubicko, Královéhradecko a Jihočeský kraj vyjdou poprvé 18. března v průměrných tištěných nákladech 130 tisíc kusů na vydání.

  • 19. 3.
  • INCORP: internetové vydavatelství Petra Zelinky (rovněž CEO), které stojí za serverem EuroZprávy.cz, se stalo členem zájmového sdružení Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). "SPIR vnímáme jako důležitého nezávislého arbitra na české mediální scéně i na reklamním a marketingovém poli a rádi bychom se podíleli na vzájemném předávání zkušeností v obchodní i mediální oblasti. Proto jsem rád, že naše žádost o členství byla přijata kladně a již nic nebrání tomu aktivně se zapojit do spolupráce na zlepšení trhu s reklamou," uvedl Zelinka.

  • Vodafone: na frankfurtské burze se začaly obchodovat akcie infrastrukturní společnost Vantage Towers (dceřinka Vodafone), která má pod sebou vysílací infrastrukturu, tj. desítky tisíc základnových stanic - pozemky, telekomunikační věže, stožáry na budovách a související pasivní infrastruktura a příslušné smlouvy.

  • 18. 3.
  • Natland: nová skupina Inferity, která se zabývá zpracovávání dat ve zdravotnictví a využití umělé inteligence pro moderní zdravotní péči, vzniká spojením společnosti Anygence z investiční skupiny Natland a českého start-upu Aiolite, za nímž stojí Karel Pánek a Jakub Schůrek. "Spojení konceptů Aiolite a Anygence nám umožňuje rozšířit kapacity v oblasti obsloužených zákazníků z 10 tisíc na 100 tisíc za týden. To je významný skokový růst, který by bez záštity skupiny Natland nebyl možný v tak krátkém čase," uvedl Schůrek.

  • DigitalAd: fullservisovou mediální agenturu Petra Máchy a Jana Vobeckého na jaře posílí Janka Turňová (ex-Albatros Media, ex-Euromedia Group), která převezme péči o slovenské klienty a současně bude mít na starosti rozvoj aktivit agentury právě na Slovensku. Druhou jarní posilou je Pavel Vrba, který do agentury přináší další zkušenosti z oblasti venkovní reklamy a kultury.

  • 17. 3.
  • Scholz&Friends: agentura od 15. března 2021 mění název v Česku a na Slovensku na S5IVE. Vedení agentury i její personální obsazení zůstává beze změn. Jak jsme napsali před několika týdny, 100procentním vlastníkem firmy se stal komunikační podnikatel Tomáš Kopečný. Ten doposud vlastnil 75 procent, zbylých 25 procent odkoupil od berlínské matky Scholz & Friends Group.

  • Active Radio: podcastová aplikace Youradio Talk připravila nový pořad Mezi čtyřma očima s moderátorkou Helenou Šulcovou. Nové díly se objeví každý čtvrtek v 10 hodin.

  • 16. 3.
  • Zásilkovna: logisticko-technologická firma (majitel skupina Packeta) zahájila spolupráci s obchodním řetězcem Lidl. V rámci spolupráce rozmístí do června letošního roku Z-Boxy, bezdotyková samoobslužná výdejní místa, u celkově devíti nových provozoven Lidlu po celém Česku. První Z-Box Zásilkovny byl, zároveň s otevřením nové prodejny Lidlu, spuštěn ve Slavkově u Brna.

  • FTV Prima: na hlavním kanále nasadí dva nové pořady. Rodinný magazín Na houpačce s moderátorkou Evou Čejkovou poběží od soboty 3. dubna. Od úterý 6. dubna začne i reality show Like House, přibližující život současných influencerů. "Do odpoledního slotu přidáváme reality show Like House, která představí osm různorodých influencerů, známých především z raketově rostoucí sociální sítě TikTok. Ač se může zdát, že je to pořad pro mladší publikum, věříme, že tato reality show bude i pro rodiče zajímavou sondou do současného světa mladých lidí," uvedl Roman Mrázek, programový ředitel skupiny Prima.

  • Linet: celkové tržby firmy výrobce nemocničních lůžek v tomto fiskálním roce (končí v březnu 2021) se poprvé dostanou nad 350 milionů eur, tedy nad 9 miliard korun. "V tomto fiskálním roce vyrobíme 130 tisíc lůžek, což je více než vyprodukují naši konkurenti. Jsme tedy největším výrobcem lůžek, který dokázal reagovat na poptávku opravdu z celého světa. V minulosti jsme investovali do produktových inovací, do své obchodní sítě. Nyní jsme velmi silní, jsme připraveni na další expanzi. A jelikož se svět změnil, měníme i komunikaci, kterou už koncipujeme pro celý svět," uvedl Tomáš Kolář, výkonný ředitel Linet Group.