Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    18. 2.
  • SPI International: mediální firma celosvětově spustila novou streamovací službu FilmBox+. Ta kombinuje živé vysílaní programů s rozsáhlou knihovnou obsahu na vyžádání. FilmBox+ nahrazuje online aplikaci FilmBox Live.

  • 17. 2.
  • Pilulka Lékárny: hodnota e-commerce společnosti roste o miliardy. V říjnu 2020 zahájila obchodování na trhu Start na ceně 424 korun za akcii a nyní je závěrečná cena na hodnotě 1100 korun za akcii. Nárůst kurzu činí 159 procent. Tržní kapitalizace společnosti, kterou založili bratři Kasové, tak za poslední čtyři měsíce vzrostla z 1,06 miliardy na 2,75 miliardy korun.

  • T-Mobile: novým šéfem nákupu v divizi financí se stal Aleš Klimánek (ex-Huawei, ex-O2 Telefónica, ex-Eurotel).

  • David Tramba: novinář se specializací na energetiku, který nedávno nastoupil do poradenské firmy Grant Thornton, začíná znova psát do médií. Konkrétně pro web Ekonomický deník, pokrývat bude opět energetický průmysl.

  • 16. 2.
  • Česká produkční: agentura vyhrála výběrové řízení na správu sociálních sítí (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok atd.) Hornbachu pro český a slovenský trh a navázala tak na spolupráci probíhající v posledních dvou letech, kdy se věnovala natáčení série YT dokumentů Machři.

  • A 11: vydavatelství Aleše Zavorala začne vydávat nový hobby magazín Kutilství. Jedná se o pátou letošní novinku v portfoliu firmy. Magazín Kutilství, jehož první číslo vyjde v únoru, je určen "pro všechny tvůrčí lidi, kteří mají potřebu něco vlastnoručně vytvářet". Vedením časopisu byl pověřen Milan Ježek, který dříve působil v časopisu Udělej si sám!

  • 15. 2.
  • TV Nova: nejsledovanějším pořadem televizní skupiny v uplynulém týdnu byly Televizní noviny (39,69 procenta diváků v CS 15 - 54). Čísla seriálových stálic - Ulice 30,84 procenta share v cílové skupině 15 - 54, Ordinace v růžové zahradě 20,31 procenta diváků v CS 15 - 54. Reality show Výměna manželek ve středu 10. února získala podíl na sledovanosti 31,27 procenta v CS 15 - 54.

  • Konektor: agentury PR.Konektor a Konektor Social zajistí PR a CSR aktivity i online komunikaci kosmetické společnosti Oriflame na českém a slovenském trhu. Ve spolupráci s interním týmem Oriflame budou pracovat i na zefektivnění influencer marketingu. "Máme spoustu plánů, zejména přiblížit značku mladší generaci, posunout a rozšířit CSR aktivity v Česku a nově je nastavit i na Slovensku," uvedla Eva Staníková, marketing director Oriflame pro český i slovenský trh.

  • Petarda Production: produkční agentura, ovládaná Petrem Šiškou (76 procent), v roce 2019 utržila 40 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 16 milionů méně. Čistý zisk 6,2 milionu z roku 2018 se překlopil v předloňskou ztrátu 900 tisíc korun.

  • 14. 2.
  • Hypermarket Film: produkční společnost Filipa Remundy a Víta Klusáka v roce 2019 utržila 9,7 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 4 miliony méně. Čistá ztráta se snížila z 350 tisíc na 200 tisíc korun.

  • Avast Software: softwarový obr mění prokuru. Novým prokuristou je Jakub Menčl, který nahradil Kelbyho Bartona. Menčl ve firmě působí od roku 2017 (předtím krátce v roce 2012), dříve pracoval v advokátní kanceláři White & Case.

  • 12. 2.
  • The Walt Disney: globální zábavní koncern za poslední kvartál (skončil 2. ledna 2021) utržil 16,25 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to je pokles o 22 procent. Čistý zisk se meziročně propadl o 99 procent na 29 milionů dolarů. Firma byla postižena pandemií, zejména divize zábavních parků a kino. Naopak se dařilo streamingovému byznysu.

  • 11. 2.
  • Česká televize: rozšiřuje reportážní publicistiku. Redakce zpravodajství ČT přichází s novým ekonomickým pořadem Bilance autorů Filipa Černého a Michala Šenka. "Tvůrci v něm chtějí ukázat, jak velká čísla, která se denně povrchně a bez souvislostí objevují v médiích, ovlivňují budoucnost každého z nás." První vydání pořadu se bude vysílat na ČT1 dne 1. března, a pak každé první pondělí v měsíci.

  • 10. 2.
  • BigZoom: společnost (ex-HyperMedia) ze skupiny BigBoard Praha v roce 2019 utržila 55 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 46 milionů. Ztráta 19 milionů z roku 2018 se ve sledovaném období prohloubila na více než 50 milionů korun.

  • Publicis Groupe: zvítězila v mezinárodním tendru společnosti L'Oréal na personalizaci a automatizaci marketingu. Její technologická agentura Kindred pro L'Oréal nově zajistí správu CRM a využití zákaznických dat pro personalizovanou komunikaci na třech trzích Česko, Slovensko a Maďarsko. Tříletá spolupráce se týká značek Lancome, Kiehl's, Urban Decay, Vichy a La Roche-Posay. Agentura Kindred, která má v Praze v rámci sítě Publicis Groupe pozici regionálního center of excellence pro oblast dat a technologií, sestavila pro L’Oréal klientský tým pod vedením Lucie Rezbárikové.