Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    17. 12.
  • PPF: novým CEO mobilního operátora Telenor Hungary se od 1. ledna 2021 stane Peter Gažík. Nahradí tak dosavadního ředitele Jana Hanuše, který "se vrací do Čech k jinému projektu". Gažík posledních pět let pracoval jako CEO O2 Slovakia.

  • 16. 12.
  • Rada České televize: novým předsedou byl zvolen radní a novinář Pavel Matocha, místopředsedy pak Pavel Kysilka a Jiří Šlégr.

  • Rada Českého rozhlasu: schválila rozpočet ČRo na rok 2021. Rozpočet je sestaven jako vyrovnaný se shodným objemem nákladů a výnosů ve výši 2,313 miliardy korun. Proti původnímu rozpočtu na rok 2020 se tak rozpočtová suma navyšuje o milion korun. Ve výnosech z rozhlasových poplatků jako hlavním zdroji financování ČRo je plánováno meziroční snížení o 9,2 milionu. Investiční plán rozhlasu počítá se sumou 210 milionů korun (rekonstrukce publicistických technologií DHD, posílení bezpečnosti systémů zajišťujících kybernetickou ochranu, dokončení upgrade produkčního a vysílacího systému Dalet, rekonsturkce budovy ČRo v Brně atd.).

  • Intergram: kolektivní správce práv výkonných umělců a výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů dostal od antimonopolního úřadu pokutu za zneužití dominantního postavení ve výši 20,8 milionu korun. Důvodem je kromě jiného vybírání poplatků za neobsazené pokoje. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad.

  • Škoda Auto: pro ročník 2020/2021 se automobilka stává generálním partnerem esport hokejové ligy. Soutěž se všemi zapojenými týmy hokejové Tipsport extraligy ponese název Enyaq hokejová liga.

  • První novinová společnost: velký dsitributor periodického tisku propojuje síť svých prodejních míst s výdejními místy nově vzniklého logistického operátora We/Do (Petr Kellner, Daniel Křetínský a spol. a Rockaway Capital). Propojení se v první fázi týká několika set prodejen tisku a doplňkového zboží. Nedávno vzniklý operátor We/Do, který je nástupcem společností In Time a Uloženka, má aktuálně k dispozici zhruba tisíc výdejních míst.

  • 15. 12.
  • Electronic Arts: herní gigant je na nejlepší cestě koupit britskou konkurenční firmu Codemasters (herní tituly TOCA Race Driver, série Dirt, F1 atd.). Nabídka na převzetí již padla, board Codemastesters převzetí doporučil schválit. Objem transakce by se měl pohybovat na úrovni 1,2 miliardy dolarů. Deal by měl být dokončen někdy v průběhu 1Q 2021.

  • TV Nova: čísla z minulého týdne - Ordinace v růžové zahradě 2 podíl na sledovanosti 21,31 procenta v cílovce 15 až 54, dvě epizody detektivního seriálu Specialisté 26,55 procenta v CS 15 až 54, Utajený šéf 22,87 procenta v CS 15 až 54, sociální experiment Svatba na první pohled 35,51 procenta v CS 15 až 54, celkem sedmý díl této show přilákal k obrazovkám 1,139 milionu diváků starších 4 let.

  • 14. 12.
  • Spectra: lokalizační a a produkční agentura (skupina Dentsu Aegis) pod vedením Radima Kameníka již několik měsíců zajišťuje marketingové adaptace globální kampaně pojišťoven ve skupině Generali na 11 evropských trzích včetně Česka. Pro novou zakázku agentura nabrala deset nových mezinárodních kolegů například ze Španělska, Jihoafrické republiky nebo Francie. Celkově agentura připravila více než 2000 marketingových materiálů pro kampaň v televizi, na digitálních formátech, sociálních médiích atd.

  • FTV Prima: televizi v roce 2020 významně vzrostl zájem inzerentů o HbbTV platformu. Meziroční nárůst v počtu kampaní činí 47 procent. "Červené tlačítko na kanálech Prima vidí více než 2 miliony diváků. HbbTV aplikaci iPrima navštěvuje přes 550 tisíc diváků měsíčně. Mezi nejsledovanější patří podobně jako ve videoarchivu iPrima.cz, seriály Slunečná, Polda, Sestřičky, dokumenty a filmové premiéry," uvedl Josef Stránský, ředitel technologií skupiny Prima.

  • Publicis Groupe: komunikační skupina získala nového klienta, energetickou společnost E.ON, pro kterého bude zajišťovat nákup a plánování médií. Publicis Groupe se stane novým partnerem E.ON pro oblast mediální strategie na osmi evropských trzích včetně Česka.

  • Česká eventová asociace: se rozrostla o dva nové členy - Blue Events a Party nábytek. Aktuálně má ČEA 26 členů a 6 partnerů.

  • 13. 12.
  • A 11: vydavatelství Aleše Zavorala (nejedná se o spolumajitele Alza.cz, pozn. aut.) rozšiřuje portfolio prémiových titulů a nově vydává magazín/měsíčník pro byznys a advokacii Lawyers & Business, informující o dění v právnické obci, ekonomické situaci v tomto odvětví a o předních osobnostech z oboru.

  • Heineken Česká republika: česká pobočka velké pivovarské skupiny a současně velký reklamní zadavatel v roce 2019 utržil 3,591 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 229 milionů. Čistý zisk činil 336 milionů (meziročně plus 10 milionů korun). Heineken ČR loni vystavil 2,69 milionu hektolitrů všech značek (Krušovice, Zlatopramen, Březňák atd.). Meziročně je to nárůst o 1,8 procenta.

  • Vojtěch Kotek: spolu s Václavem Koptou si zahrají v připravovaném představení Werich, které pražské Letní scéna Muzea Kampa plánuje uvádět od 14. června 2021. Režie Adéla Stodolová Laštovková, producentka Daniela Sodomová.