Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    11. 12.
  • Státní fond kinematografie: ve výzvě na minoritní koprodukce podpořil osm projektů, mezi které rozdělil celkem 20 milionů korun. Rada fondu vybrala šest celovečerních hraných filmů, jeden dokument a jeden animovaný krátký snímek. Mezi koprodukčními státy jsou země jako Rumunsko, Slovensko, Francie, Izrael nebo Myanmar. Nejvyšší podporu ve výši 3,9 milionu dostal od rady rumunsko-český projekt Quijotův poslední film režiséra a scenáristy Toma Wilsona. Dalšími podpořenými projekty jsou izraelsko-maďarsko-český snímek Mrtvý jazyk (3,6 milionu) nebo slovensko-česko-polský film Potlesk (3 miliony).

  • Česká televize: od pondělí 11. ledna 2021 v prime time uvede nový osmidílný kriminalistický seriál Filipa Renče Hlava Medúzy. V hlavních rolích Jitka Čvančarová, Jiří Dvořák, Michal Isteník a Petra Bučková. Vedoucí produkce Eva Doležalová, Lenka Dušková, kreativní producentka Jiřina Budíková.

  • 10. 12.
  • Active Radio: novým členem představenstva rádiové firmy (majitelé Daniel Křetínský a spol.) se stal finanční a provozní ředitel Karel Žalud (ex-OMD Czech, ex-Economia, ex-Herford Investments).

  • Shoptet: Češi ve středu 9. prosince podle monitoringu e-shopové platformy nakoupili v internetových obchodech zboží za zhruba 1,5 miliardy korun, a to převážně v odpoledních hodinách. Překonali tak loňské denní maximum předvánočních nákupů, které v e-shopech dosáhlo objemu 1,1 miliardy korun. Data Shoptetu o středečních nákupech v e-shopech také ukazují, že průměrná útrata na jednoho nakupujícího dosahovala zhruba 1900 korun (loni 2000 korun).

  • 09. 12.
  • Filmservice: pražská produkční firma v roce 2019 utržila přes 113 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 85 milionů méně. Čistý zisk se snížil z 5,6 milionu na 1,7 milionu korun.

  • 08. 12.
  • Prima Group: v listopadu byl průměrný podíl Media Clubu 37,41 procenta v CS 15+ celý den a v průměrném prime time 36,78 procenta v CS 15+. V cílové skupině 15 až 69 let byl průměrný celodenní share 36,92 procenta a průměrný prime time share 36,09 procenta.

  • Balíkobot: projekt, který pomáhá firmám s rychlejší expedicí zásilek, rozjel novou službu Ceskalogistika.cz, která nabízí informace o kvalitě a rychlosti dopravy balíků v Česku. "Z analýzy milionů zásilek nám vychází, že nejlépe si mezi dopravci na přelomu listopadu a prosince vedla společnost DPD. V týdnu 30. listopadu až 4. prosince doručovala společnost DPD balík v průměru 41 hodin, Geis 49 hodin a PPL 54 hodin od podání k doručení. Segment dopravy balíků výrazně akceleruje hlavně díky růstu e-commerce," uvedl spolumajitel firmy David Folprecht.

  • Cisco: obří IT firma oznámila záměr akvírovat slovenskou společnosti Slido se sídlem v Bratislavě, která poskytuje špičkové technologie zajišťující vylepšenou interakci s publikem na mítincích a akcích, a to před jejich konáním, během nich a po jejich skončení. Technologie Slido se stane součástí platformy Cisco Webex a poskytne nové možnosti, jak zvýšit zapojení účastníků osobních i virtuálních setkání.

  • Czech News Center: novou šéfredaktorkou časopisu Sluníčko se od 1. ledna 2021 stane Tereza Aratiković. Ta dříve pracovala v mediálních domech Mafra, Mladá fronta nebo Burda. Aratiković nahradí na pozici šéfredaktorky Jitku Hinkovou, která časopis Sluníčko vedla od začátku roku 2019 a která dál povede v CNC časopis Nedělníček Blesku.

  • 07. 12.
  • Zenith: podle odhadu mediální agentury globální reklamní investice v roce 2020 klesnou o 7,5 procenta na celkových 587 miliard dolarů. Jedná se o mírné zlepšení, jelikož ještě v červenci agentura očekávala pokles investic o 9,1 procenta. Investice do online reklamy letos díky rozvoji e-commerce podle mediálky stouply o 1,4 procenta a online reklama má rovněž urychlit oživení globálních reklamních investic v příštím roce. Zenith odhaduje, že v roce 2021 vzrostou celosvětové reklamní investice o 5,6 procenta na 620 miliard dolarů.

  • Aukro.cz: v listopadu se přes aukční portál vydražily předměty z oblasti sběratelství a starožitnictví za více než 168 milionů korun. Kupce kupříkladu našel jeden z dílů Bible kralické z roku 1580. Absolutnímu pořadí vévodí historický sporťák Aero z první republiky, který se prodal za 511 310 korun.

  • Český lev: slavnostní vyhlášení proběhne sobotu 6. března 2021 ve Dvořákově síni pražského Rudolfina (přenos Česká televize). Režijním supervizorem bude Marek Najbrt, režisérem slavnostního večera Michael Čech a scénografem Martin Chocholoušek. Moderátorem večera bude již potřetí herec Václav Kopta. Je připraveno několik novinek. Nově oceněni budou i tvůrci animovaných a krátkých filmů. Dochází také ke změnám v kategoriích pro televizní projekty. Tvůrci TV filmů, minisérií a seriálů mohou být nově oceněni i v kategoriích nejlepší herecký výkon v hlavní a vedlejší roli i dalších kategoriích.

  • Michal David: na labelu Warner Music vydává kompilační album Moje zapomenuté ploužáky. Jako bonus na ně zařadil i několik vánočních písní. "Původně jsem chtěl vydat vlastně jen album s vánočními písněmi a mělo se jmenovat Michal David - Vánoční. Ale pak mi moji fanoušci začali psát o písně, které nějak zapadly, a tak jsem se rozhodl připravit výběr těch šestnácti ploužáků, které se dlouho, nebo třeba vůbec nehrály v rádiích. Jsou to písně z mých alb z let 1980 až 2002," uvedl David.

  • 05. 12.
  • Publicis Groupe: agenturu MSL, která se v rámci skupiny specializuje na oblast PR a influencer marketingu, posílili dva noví specialisté. Z Active Radio přišla specialistka na influencer marketing Tereza Horňáková, z vydavatelsví Mafra pak Anton Zelenko.

  • 04. 12.
  • Film Europe: filmový distributor, nákupčí a provozovatel stejnojmenného televizního kanálu v roce 2019 utržil 48 milionů korun. Je to podobná hodnota jako o rok dříve. Čistý zisk meziročně klesl z 9,3 milionu na 6,1 milionu korun.