Shoptet: platforma pro tvorbu a správu internetových obchodů odhaduje, že letošní útraty v e-commerce na Black Friday poprvé přesáhnou úroveň jedné miliardy korun. Tedy o čtvrtinu více, než kolik Češi v největších slevových akcích utratili loni (cca 800 milionů korun). Průměrná útrata se bude pohybovat kolem 900 korun.
Košík.cz: e-shop.cz ze skupiny Mall Group představil nový koncept, který propojuje rozvoz jídel z restaurací a bister s nákupem potravin po internetu. V rámci služby Restaurace na klik nabízí možnost objednat kompletní menu s několikadenní trvanlivostí včetně nápojů.
Asociace komunikačních agentur: zveřejnila zatím optimistické odhady vývoje výdajů do komunikace v roce 2021. Zatímco zadavatelé počítají, že v mediích (včetně internetu) utratí příští rok o 2,1 procenta více než letos, do nemediální reklamy půjde o 2,1 procenta méně (vše aktuální čísla). "Nejpostiženějšími disciplínami příštího roku budou podle dotázaných telemarketing, direct marketing, shopper marketing a eventy. Naopak posílí budování věrnostních programů. Setrvale také roste nemediální on-line a mobilní reklama." V roce 2019 šlo podle AKA do komunikace cca 119 miliard korun (včetně internetu), letos 116 miliard (bez internetu).
Vašo Patejdl: známý slovenský muzikant vydává první vánoční album Moje československé Vianoce. Materiál k němu Patejdl shromažďoval celou kariéru. Album nabízí 12 písní. Posluchač na něm nalezne duety s Heidi Janků, Pavolem Hammelem, Marikou Gombitovou, Jánem Lehotským nebo Patejdlovou dvorní zpěvačkou v kapele, Andreou Zimányiovou.
Footshop: e-shop a kamenné prodejny (majoritní vlastník Peter Hajduček), specializované na segment sneakers, boty, oblečení a doplňky, v roce 2019 utržily 775 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 213 milionů více. Firma v daném období prodělala 4,7 milionu, podobně jako o rok dříve. Odpisy byly na úrovni 15,5 milionu.
Paseka: nakladatelství vydává třetí a závěrečnou knihu knižní série Prašina (autor Vojtěch Matocha) s podtitulem Bílá komnata. Prvního dílu série o tajemném místě uprostřed Prahy, kde nefunguje elektřina ani signál, se prodalo na 40 tisíc výtisků a v plánu je velkorozpočtová filmová adaptace.
Czc.cz: e-shop ze skupiny Mall Group přestěhoval své sídlo z Prahy do Ostravy. Podle firmy se tak stalo z blíže nespecifikovaných "provozně technických důvodů. "Jinak jsme stále v Praze (a potažmo v Příbrami) a samozřejmě jsme také součástí skupiny Mall Group," uvedla tisková mluvčí Michaela Balarinová.
Echo Media: ambiciózní projekt vydavatele webu Echo24.cz a magazínu Týdeník Echo, který má firmě zajistit dostatek finančních prostředků. Každý nový předplatitel (produkt Echo Komplet) dostane voucher na jednu akcii vydavatelství, další akcie získají autoři. Celkem se tak má rozdat 51 procent akcií z celkového počtu 450 tisíc. Akcie bude rozdávat speciální nadace až do vyčerpání příslušného počtu akcií. Menšinových 49 procent firmy budou vlastnit dosavadní majitelé, z nichž největší podíl bude držet podnikatel Rudolf Ovčaří.
Mladá fronta: další kapitola ve smutném příběhu vydavatelství v úpadku. Samosoudce Miloš Vondráček nepovolil výjimku ze zákazu zpeněžení majetkové podstaty, která byla nutná pro uskutečnění druhé elektronické aukce. Ta měla proběhnout 24. listopadu. Vyvolávací cena byla 25,5 milionu korun, tedy méně, než u první aukce (36 milionů). Podle insolvenční správkyně Petry Hýskové situace směřuje k zastavení provozu vydavatelství, který měsíčně generuje milionové ztráty.
Leo Burnett: agentura ze skupiny Publicis Groupe nově zajistí online komunikaci pro divizi Nestlé Infant Nutrition potravinářské společnosti Nestlé. Pro klienta bude zajišťovat kompletní digitální komunikační strategii od přípravy kampaní přes spolupráci s influencery až po správu sociálních sítí a SEO.
Seznam.cz: ukončí k 14. prosinci 2020 po 23 letech provoz stránky Lidé.cz. Důvodem je podle firmy zejména dlouhodobé neplnění finančních očekávání spojených s jejím provozem a rovněž fakt, že řada lidí na Lidé.cz nahrává sexuálně ofenzivní obsah. Odstraňování lechtivého contentu si vyžaduje práci mnohočlenného administrátorského týmu.
NetMonitor/AdMonitoring: internetová populace Česka starší deseti let dosáhla v říjnu 7,8 milionů osob. Z toho 5,9 milionu uživatelů se k internetu připojilo z mobilního zařízení (telefon nebo tablet), přičemž výhradně na mobilních zařízeních surfuje 922 tisíc osob. Pořadí TOP 3 serverů podle RU v říjnu: Seznam.cz, iDnes.cz a Novinky.cz. Hodnota programatiku byla v září 653 milionu korun v ceníkových cenách a jeho podíl na celé displejové reklamě představuje 50 procent.
TV Nova: televizní skupina minulý týden souhrnně programem svých stanic v prime time zaujala 39,31 procenta diváků 15 - 54 let. Čísla seriálů a show - Ulice podíl 33,32 procenta v cílové skupině 15 až 54, Ordinace v růžové zahradě 20,75 procenta, Specialisté 32,50 procenta, reality TV Utajený šéf 23,17 procenta a 828 tisíc diváků starších 4 let, Svatba na první pohled 36,10 procenta v CS 15-54 a 1,241 milionu diváků starších 4 let.
A 11: vydavatelství lokálních a odborných titulů vydává měsíčník Premium Guide, první číslo vychází ve spolupráci s Amazing Places. Časopis přinese tipy na exkluzivní hotely, chalupy, penziony, statky nebo lázně. Tištěný náklad 20 tisíc kusů, šéfredaktorkou je Kateřina Černá, která v minulosti působila jako šéfredaktorka časopisu Essence.
LCG New Media: digitální agentura v kooperaci s produkční firmou No Stress Production připravila a řídí náborové kampaně Armády ČR. Náborové klipy jsou k vidění na Facebooku, Instagramu a Youtube kanále Armády ČR.