Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    31. 3.
  • PHD: mediálku ze skupiny Omnicom ocenil britský časopis Campaign jako Mediální agenturu roku 2018 pro region EMEA (Evropa, Blízký Východ, Afrika). Důvodem je vítězství ve 132 tendrech napříč regionem. Hodnota nového portfolio, které takto PHD loni získala, překračuje 700 milionů dolarů. Jsou mezi nimi klienti jako HSBC, Oatly nebo VF Corporation Europe.

  • 29. 3.
  • Alza.cz: největší český e-shop v Praze otevřel první showroom zaměřený výhradně na mobilní telefony a příslušenství. V nově zrekonstruované a rozšířené prodejně na Andělu vystaví až 150 modelů.

  • Mafra: vydavatelství ze svěřenského fondu Andreje Babiše pohltí dceřinou firmu Mafra Print. Po ní byly nedávno přesunuty koupené časopisy z Bauer Media Praha plus podíl v distributorovi periodického a neperiodického tisku Mediaprint & Kapa Pressegrosso ve výši 17,7 procenta a 11ti procentní podíl v největším distributorovi tisku První novinová společnost.

  • 27. 3.
  • Seznam.cz: staronovým členem dozorčí rady se stal šéf divize Zpravodajství a TV Jakub Unger. Doplnil tak Petera Lukačoviče a Lenku Thelmu Pavlasovou.

  • 26. 3.
  • Evropský parlament: schválil návrh evropské směrnice o autorském právu na jednotném digitálním trhu. Její součástí je i tzv. daň z odkazu - sociální sítě, vyhledávače atd. mají producentům obsahu platit za odkazy na články. Směrnici mají členské státy EU aplikovat do své vnitrostátní legislativy do dvou let.

  • 25. 3.
  • Zonky Innovation Awards: přeprava lidí a věcí - Liftago, ubytování - BezRealitky.cz, služby pro domácnost - Rohlik.cz, volný čas - Slevomat, sdílená zkušenost - Heureka.cz, správce financí - Tipli, platební nástroje - Twisto.cz. Celkem se do ankety zapojilo 65 tisíc hlasů.

  • 22. 3.
  • Vogue CS: V24 Media, vydavatel časopisu Vogue v Česku a na Slovensku, předkládá trhu tato prodejní čísla - průměrný měsíční prodaný náklad v období září 2018 až únor 2019 - 20 447 kusů, počet předplatitelů k 13. březnu 4 670.

  • FTV Prima: ve spolupráci se slovenskou TV Joj připravuje další ročník show Česko Slovensko má talent 2019. První castingy se uskuteční začátkem dubna ve dvanácti českých městech.

  • 21. 3.
  • Filmový a TV průmysl: podle aktuálních dat Motion Picture Association of America globální prodeje kinolístků v roce 2018 dosáhly 41,1 miliardy dolarů (meziročně plus procento). Segment home entertainment (filmové nosiče, streaming, downloading atd.) se loni pohyboval na úrovni 55,7 miliardy dolarů (plus 16 procent).

  • 20. 3.
  • Nakladatelství Prostor: firma, vydávající knižní tituly ze segmentu beletrie, historie a kulturní dějiny, za rok 2018 utržila 21,4 milionu korun, v meziročním srovnání o 9 milionů více. Čistý zisk stoupl z 220 tisíc na 730 tisíc korun.

  • Walt Disney: dokončil převzetí zábavního a mediálního obra 21st Century Fox (filmové studio 20th Century Fox, majorita v National Geographic, Fox television network atd.) za 71 miliard dolarů. Firma Fox Rupperta Murdocha se dále soustředí jen na zpravodajské a sportovní kanály.

  • 18. 3.
  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • 17. 3.
  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • 15. 3.
  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

  • 14. 3.
  • Gemius: výzkumná agentura v roce 2018 utržila 18,3 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 900 tisíc více. Čistý zisk zůstal na stejné úrovni 2,4 milionu korun.