Heureka: podle velkého cenového srovnávače za první kvartál letošního roku český e-commerce byznys skončil s celkovým růstem tržeb o 4 procenta ve srovnání s předchozím rokem. "Z pravidelné analýzy eCommerce Insideru navíc vyplývá, že se mírně zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1512 korun, lidé se tak po období šetření a obav z vysokých výdajů začínají vracet k online nákupům, které dosud odkládali."
"V lednu jsme navázali na silný závěr předchozího roku, i díky tradičně oblíbeným povánočním výprodejům a online nakupování se dařilo i v únoru. Březen byl pak z celého kvartálu nejslabší. Vidíme přímou souvislost s teplým počasím, které lidi vylákalo na výlety a pobyt v přírodě, proto neměli tolik prostoru k prohlížení nabídek na internetu," komentoval ředitel Heureky David Chmelař.
Díky lednovým mrazům se skokanem kvartálu staly brusle na led (+104 procent), s nástupem vyšších teplot v březnu Češi přesedlali na kola. To se odrazilo ve zvýšeném zájmu o boty na kolo (+25 procent) a nosiče kol (+35 procent). Brzký nástup jara vylákal i zahradníky a domácí kutily, dařilo se tedy například sekačkám (+52 procent), hnojivům (+34 procent), zahradním nůžkám (+25 procent) nebo zahradním grilům a vysokotlakým čističům (+19 procent), uvedl cenový srovnávač.
Partners Banka: po měsíci od svého oficiálního spuštění banka, spadající do skupiny Partners, hlásí celkem 22 tisíc klientů, kteří si u nového bankovního subjektu uložili přes 4,1 miliardy korun. Denně dle svých slov otvírá zhruba 700 až 900 účtů, dětských účtů bylo doposud otevřeno více než 800. Od 1. dubna je možné otevřít účet on-line.
Letos chce banka získat okolo 100 tisíc klientů, do pěti let chce mít alespoň 500 tisíc a do deseti let milion klientů. Za deset let se chce z třímiliardové bilance dostat na 150 miliard korun.
Fleishman-Hillard: PR agentura ze skupiny Omnicom v roce 2022 utržila 62,5 milionu korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 2,5 milionu. Čistý zisk se meziročně snížil ze 4,3 milionu na 3,5 milionu korun. Ke klientům firmy v poslední době patřily Lenovo, makro ČR, Alstorm nebo ROSSMANN.
Jaromír Nohavica: pro velký zájem přidává další koncert v Domu kultury Šumperk na konci května. "Po bleskovém vyprodání vstupenek na recitál, který se koná v pondělí 27. května, jsme se s Jarkem Nohavicou dohodli, že splníme vaše velké přání a přidáme ještě jeden koncert na neděli 26. května," uvedli zástupci domu.
Česká televize: nasazuje nový šestidílný dokumentární cyklus ČT art Galerie… kde byste je nečekali. Ta představí "výjimečné výstavní prostory s fascinujícími příběhy a unikátními sbírkami". Průvodci pořadu, herečka Ester Geislerová a výtvarník a scenárista Ondřej Horák, postupně procestují jedenáct ze čtrnácti krajů České republiky. V úvodní epizodě, vysílané ve středu 10. dubna, se zastaví v Kunsthalle Praha, Centru současného umění DOX a humpolecké 8smičce.
Prima Group: jmenovala nové jednatele ve společnostech Impression Media a WeLove Media. Stávající zástupci Roman Stolejda a David Bauckmann opouštějí vedení. Novým jednatelem Impression Media se stává Hung Nguyen, zástupce ředitele online a ředitel online technologií skupiny Prima. Ten bude na této pozici působit spolu s Petrem Hatlapatkou, obchodním ředitelem online divize Media Clubu.
Agendu programmatic reklamy přebírá Jan Durák, zatímco záležitostem kolem publishingu se bude věnovat Ondřej Ježek, vedoucí strategie digitálního obsahu skupiny Prima. Do vedení WeLoveMedia se nově posouvá Petr Miláček, který bude kromě funkce jednatele zastávat roli CEO. Druhým jednatelem byl jmenován komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek.
TV Nova: televizní stanice opět pomůže mateřské skupině PPF, která je pod tlakem radikálních progresivistických bank a ratingových agentur, jež tlačí na ESG skóre. Nova začne od května nabízet inzertní prostor v pořadech, které jsou z blíže nespecifikovaných důvodů označovány jako "udržitelné" (přitom stále platí, že nejvíce "udržitelný" pořad je žádný pořad, tak daleko ale komerční televize v "udržitelnosti" zatím nechce zajít).
"Pro obchodní partnery TV Nova to tedy znamená možnost propagovat své produkty či služby v televizních pořadech, které byly natočeny s ohledem na snížení negativních dopadů na životní prostředí. Jedná se například o kriminální seriál Specialisté, podvečerní Ulici nebo vědomostní soutěž Na lovu pod taktovkou moderátora Ondřeje Sokola. Stejně tak je tzv. greenfilming uplatňován i při natáčení seriálu Jedna rodina," tvrdí televize.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže: uložil společnosti Groupe SEB ČR pokutu ve výši přes 72 milionů korun "za zakázané dohody o určování cen pro další prodej, jejichž prostřednictvím tato společnost omezovala odběratele ve svobodném nastavení cen prodávaného zboží." Rozhodnutí již je pravomocné, protože společnost Groupe SEB ČR sev rámci procedury narovnání k jednání přiznala.
Groupe SEB je česká dceřinka, patřící do francouzské skupiny Groupe SEB, která je celosvětovým výrobcem zaměřeným na malé domácí spotřebiče, kuchyňské spotřebiče a spotřebiče pro osobní péči a kuchyňské potřeby. Společnost Groupe SEB vyrábí a distribuuje výrobky značek Krups, Moulinex, Rowenta, Tefal a WMF. Uvedené zboží prodává na území Česka zejména na velkoobchodní úrovni velkoobchodním i maloobchodním odběratelům, kteří je pak prodávají koncovým zákazníkům.
Česká televize: na streamovací platformu iVysílání nasadí desetidílný seriál Game Story, věnovaný vývoji tuzemské herní scény posledních bezmála čtyřiceti let. Série připomene i společenské změny z konce komunistické totality a začátků návratu demokracie, které měly na rozvoji počítačových her významný podíl. Game Story režíroval Štěpán FOK Vodrážka a Česká televize jej nabídne bezprostředně po premiéře na letošním ročníku festivalu Comic-Con, tedy 6. dubna 2024.
Xzone.cz: pořadí nejprodávanějších her ve specializovaném e-shopu za březen 2024 - 1. Dragon’s Dogma 2, 2. Rise of the Ronin (PlayStation 5 exkluzivita), 3. Alone in the Dark (2024), 4. Horizon: Forbidden West, 5. Kingdom Come: Deliverance - Royal Edition.
RSBC: investiční skupina po loňské akvizici PJ Expedis zařadila do svého portfolia českou logistickou společnost MUFF Logistics. "Perfektně zapadá do naší strategie budovat a rozvíjet na poli logistiky portfolio firem, jež dokážou klientům nabídnout mnohem víc, než jen jednoduché skladování a přepravu zboží z bodu A do bodu B. Jsme přesvědčeni, že e-commerce a logistické služby v Česku i v okolních zemích čeká další dynamický rozvoj," uvedl Václav Brož, partner divize Private Equity skupiny RSBC.
MUFF Logistics se sídlem v Praze a logistickým areálem v Horních Počernicích se specializuje především na skladování a logistiku poslední míle pro telekomunikační operátory.
CETIN: infrastrukturní operátor ze skupiny PPF pokračuje v modernizaci mobilních sítí pro svoje partnery, společnosti O2 (rovněž PPF) a T-Mobile. Na severní Moravě jsou práce podle firmy téměř hotovy, 5G je dostupné pro 94 procent obyvatel Moravskoslezského kraje. Operátor pokračuje na jižní Moravě a v okresu Jeseník. Mezi Ostravou a Čenstochovou vznikne 5G koridor, který bude moci být využíván pro Connected Automated Mobility (CAM). CETIN se ke konci prvního čtvrtletí roku 2024 tak dostal již na 3476 základnových stanic s nasazenou technologií 5G.
Wargaming: herní vývojář, který má kancelář i v Praze, vydává konzolovou hru World of Warships: Legends i na mobilních zařízeních. "Hráči, kterým je hra k dispozici zdarma prostřednictvím Google Play a Apple App Store, se mohou s příchodem nové aktualizace vrhnout do kompaktních bojů. Současně s tímto spuštěním přináší hra Legends zbrusu novou událost Planet Clash plnou vesmírného obsahu, čtyři nové japonské křižníky v předběžném přístupu."
NOW Productions: produkční firma Gordona Lovitta v roce 2022 utržila téměř 14 milionů korun. V meziročním srovnání to je o více než 5 milionů více. Čistý zisk se meziročně zvýšil o milion na 2,4 milionu korun. Firma v poslední době stála za výkonnou produkcí Vytoč mého agenta (Prima) nebo televizního pořadu Comedy Club (Paramount Network).
Partners Banka: nový bankovní ústav "mobile only" (investoři Petr Borkovec a spol.) spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Zaměřuje se v ní zejména na budování a posílení znalosti nové značky Partners Banka. Ambasadorem Partners Banky se stal známý český písničkář Pokáč, který pro ni složil celou písničku. Její refrén plánuje banka dlouhodobě používat jako jingle. Čtyři jednotlivé sloky písničky pak slouží jako hudební podklad pro čtyři samostatné televizní reklamy.
Televizní spoty a sponzorské vzkazy poběží po celý rok hlavně na stanicích skupiny Prima, v menší míře i na stanicích skupiny Nova a v České televizi. V online půjde zejména o výkonnostní formáty doplněné v úvodu kampaně brandovými plochami. V průběhu roku se počítá i s rádiem a digitálními audio formáty, jako je například Spotify. Pod kreativou je podepsána agentura Moebius Jana Mičky a produkci zajistila společnost Punk Film. Natáčelo se v Ateliéru Strahov, režie se ujal Pavel Nosek.