TV Nova: komerční stanice odstartovala novou docureality Extrémní proměny. Série s podtitulem Nová šance na život běží ve středečním prime time. Premiérový díl 5. března odstartoval s 31,33 procentním podílem na sledovanosti v cílové skupině 15 až 54 let.
TV Prima: komerční televize ode dneška (5. března) v prime time nasadí druhou řadu kriminalistického seriálu Hrdina s Janem Nedbalem v hlavní roli. Hrdina je licenční sérii, která má kořeny v Německu, kde se vysílal v letech 2013 až 2020 pod názvem Heldt. Natočeno bylo 8 sérií, které měly celkem 108 epizod.
Česká televize: od 13. března na ČT2 začne vysílat novou dokumentární sérii režiséra Jakuba Wehrenberg Mise: Hledání lásky. Wehrenberg v pětidílném cyklu zjišťuje, jaké jsou "podoby seznamování v časech moderních technologií a co je na hledání lásky nejtěžší".
"Do projektu se nám přihlásilo nečekaně velké množství lidí. Nejprve jsme sestavili menší skupiny podle zájmů, věku, podle toho, koho vlastně hledají. Diskutovali jsme s účastníky o tom, co mají za sebou a co si od natáčení slibují. Z těchto skupin vyplynuly osobnosti, na jejichž osudu se dalo ilustrovat něco obecného: o seznamování, frustrujících zážitcích a zklamání z toho, že to zase nevyšlo a třeba i o tom, jak neztrácet víru, že to vyjde příště," uvedla kreativní producentka ČT Martina Šantavá. Nejzajímavější příběhy pak dokumentaristé sledovali od loňského srpna do podzimu. Před kamerou se objevili například finanční manažerka, učitel informatiky, sanitář anebo pracovnice letiště.
Kingdom Come: Deliverance II: odstartoval projekt Kingdom Come Deliverance Live (Kcdlive.eu), nový oficiální portál, který s požehnáním herního studia Warhorse Studios soustřeďuje přehled všech nabízených zážitků a eventů pro fanoušky hry. Od historických dobrodružství přes únikové hry až po zážitkové pobyty.
Lukáš Polák: novinář, který se dlouhodobě specializuje na telekomunikace a média a který v uplynulých letech spojil své jméno se značkami jako Český rozhlas, MediaGuru.cz nebo DigiZone.cz, spouští nový podcast Digitalk CZ. Jedná se o sérii rozhovorů, které se budou věnovat problematice příjmu televizního nebo rozhlasového signálu. "Zájemci je budou moci sledovat nebo poslouchat prozatím pouze na YouTube, který je k dispozici prakticky na všech online zařízeních," uvedl Polák. Jeho práce pro MediaGuru a Český rozhlas bude pokračovat i nadále.
Barrandov Group: mění název stanice Kino Barrandov na Barrandov Kino. Tento krok se týká obou licencí vysílání, tedy jak terestrického, tak satelitního. "Cílem přejmenování je sjednocení názvů tematických kanálů Barrandov Group, aby všechny stanice začínaly značkou Barrandov," uvedla skupina.
TV Nova: v pondělí 3. března se na obrazovky TV Nova vrací úspěšná krimi série Specialisté, půjde již o 11. řadu. Nevýraznější změnou bude výměna v samotné sestavě pražských kriminalistů. U Specialistů skončila kapitánka Zuzana Koutná (Zuzana Kajnarová), nahradila ji kapitánka Ema Králová (Patricie Pagáčová).
Dále hrají Martin Dejdar, Veronika Žilková, Ivan Lupták, Vojtěch Vodochodský či Milena Steinmasslová. V epizodních rolích se v 11. sérii objeví celá řada výrazných hereckých tváří, například Kristýna Leichtová, Martin Donutil, Martina Babišová, Tomáš Dastlík, Lenka Krobotová, Jan Novotný, Adéla Gondíková nebo Pavel Nový.
Loni na jaře se na televizních obrazovkách představila desátá řada Specialistů, jejíž díly v průměru sledovalo 25,19 procenta diváků u TV obrazovek ve věkové kategorii 15 až 54 let. V širší cílové skupině 4+ ji vidělo 1,153 milionu diváků.
Česká spořitelna: za loňský rok dosáhla svůj nejlepší výsledek v historii. K 31. prosinci 2024 vykázala neauditovaný konsolidovaný čistý zisk počítaný podle mezinárodních standardů pro finanční výkaznictví (IFRS) ve výši 26,2 miliard korun (meziročně plus 41 procent). Provozní zisk dosáhl 32,2 miliard (meziročně plus 28 procent). Objem úvěrů loni vzrostl o téměř 8 procent, objem vkladů se navýšil o 9 procent. Spořitelna zaznamenala rekordní hodnoty jak v portfoliu úvěrů na bydlení (přes 500 miliard korun), tak i portfolia korporátních úvěrů (přes 400 miliard korun). Čistý úrokový výnos se zvýšil o 15,1 procenta a dosáhl 40 miliard korun (plus 15 procent).
Pilulka Lékárny: e-commerce firma dne 27. února podepsala dodatek s Českou spořitelnou, zajišťující prodloužení splatnosti úvěrové linky do 31. prosince 2025, přičemž nově schválené podmínky jsou podmíněny zřízením zástavního práva a dalších věcných práv ve prospěch Spořitelny k ochranným známkám společnosti, k čemuž dala souhlas valná hromada společnosti Pilulka Lékárny dne 27. února. "Jedná se o jeden z důležitých kroků na cestě ke stabilizaci Pilulka Lékárny, která nadále zůstává v konstruktivním dialogu s jejím partnerem Českou spořitelnou," uvedla firma.
Apify: platforma pro automatizované zpracování dat a web scraping, hlásí další rekordní rok. V roce 2024 dosáhla obratu 298 milionů korun, což představuje meziroční růst o 65 procent. Počet aktivních uživatelů se podle firmy více než zdvojnásobil na 24 tisíc a v Apify Store se nyní nachází přes 3 tisíce veřejně dostupných Aktorů, cloudových nástrojů pro automatizaci, oproti loňským 1800.
"Společnost také pokračovala v rozvoji budování vývojářské komunity, za jejichž Aktory tvůrcům vyplatila přes 24 milionů. Významný růst na všech frontách podpořila také investice ve výši 70 milionů korun od J&T Ventures a Reflex Capital zaměřená na marketing, vývoj produktu a další rozvoj vývojářské komunity," uvedli zástupci firmy.
Danone: pro potravinářského giganta začala od počátku roku pracovat nová agentura - slovenská New School Communications. Komunikační agentura pod vedením Gabriela Tótha pro nového klienta zajišťuje komunikační PR strategie na českém a slovenském trhu.
"Od spolupráce s New School Communications si slibujeme profesionální servis na poli PR, prioritně s korporátním zaměřením. Chceme nejen podporovat naše produkty, ale zároveň ukazovat a budovat jedinečný příběh značky Danone," uvedla Mária Jendrišáková, Corporate Affairs Lead Danone Czech Republic & Slovakia.
TV Nova: komerční stanice začne v pátek 28. února vysílat seriál Mozaika o tom, co se stane, "když se dva manželé (Karel Heřmánek a Tatiana Medvecká) po pětačtyřiceti letech rozhodnou jít od sebe". Podle scénáře Alice Nellis jej natočily režisérky Jasmina Blaževič a Lenka Wimmerová. Seriál se vloni v červnu objevil na streamovací platformě Voyo.
SPM Invest: investiční skupina Slavomíra Pavlíčka a Marka Španěla (Bohemia Interactive, SPM Media) rozšiřuje investiční portfolio v retailovém segmentu. SPM se nově stává 100procentním vlastníkem tradiční české značky prémiové pánské módy Feratt s 15 pobočkami na lukrativních prodejních místech po celé České republice. "Skupina si od investice slibuje výrazné posílení pozic v offline retailovém prostředí i budoucí synergii s nedávno získanou značkou Pietro Filipi," uvedli zástupci SPM.
T-Mobile: špičkový výkon v přenosu dat vzduchem. Za využití technologie tzv. mmWave v pásmu 26 GHz, zapůjčeném od Českého telekomunikačního úřadu pro experimentální účely, úspěšně otestoval maximální přenosové rychlosti 5G sítě a s 11,598 Gbit/s v downlinku a 4,074 Gbit/s v uplinku.
Česká unie vydavatelů: k 20. únoru skončil "po vzájemné dohodě" ve funkci výkonného ředitele unie Václav Mach, který v ní působil od roku 2018. Náplň práce dočasně přebírá předseda správní rady Tomáš Tkačík, který působí ve statutárních orgánech ČUV více než 20 let. Začíná tak změna jak ve fungování výkonného pracoviště ČUV, tak celé unie.
Servis pro asociaci bude zajišťovat s pomocí svých dlouholetých zaměstnanců Jana Pochmana a Ivety Lokvencové. Na uvolněnou pozici bude vypsáno výběrové řízení s očekáváním, že se vítězný uchazeč/uchazečka bude podílet na transformaci ČUV.