Wargaming Prague: tuzemská pobočka bělorusko-kyperské herní společnosti Wargaming, která stojí za populárními videohrami World of Tanks, World of Warships, World of Warplanes atd., v roce 2022 utržila 597 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 152 milionů. Čistý zisk meziročně vzrostl z 26 milionů na 49 milionů korun.
Hlavními zákazníky pražské pobočky jsou spřízněné podniky ve skupině. Wargaming Prague zajišťuje business inteligence (analýzy obchodních dat), jazykovou lokalizaci nebo quality assurance (zajištění kvality, beta testy atd.) pro celou mateřskou společnost.
Miro Žbirka: v říjnu vyjde ve vydavatelství Albatros nová vzpomínková kniha manželky zpěváka Katky Žbirkové s názvem Můj život s Mekym. "Kniha vzpomínek na život s československou hudební legendou, kterou sepsal hudební publicista a Mekyho životopisec Honza Vedral spolu s Katkou Žbirkovou, obsahuje mj. nikdy nezveřejněné fotografie a dopisy ze soukromého archivu Žbirkových." Fanoušci slovenského hitmakera se také dočkají limitované edice boxu vinylů z let 1992 až 2022. Box obsahuje také alba Samozrejmý svet, Meky, Dúhy a Empatia, které vycházejí na LP poprvé, a dva dosud nevydané singly.
Votvírák: organizátoři letního festivalu oznámili první jména vystupujících pro ročník 2024 (opět v červnu) - Rybičky 48, Divokej Bill, Xindl X, Mig 21, O5 & Radeček, Pokáč, Majk Spirit, Michal David, Petra Janů & Amsterdam, Pražský výběr, Marpo & Troublegang, Jaroslav Uhlíř, Sergei Barracuda, Voxel, Imodium, UDG, Kollárovci, Olga Lounová, Visací zámek atd.
Asociace komunikačních agentur: se rozrostla o dva nové členy. Vstoupily do ní agentury Business Factory a Ydeal, které se staly členy sekce Digitálních agentur AKA. Zástupci obou nových členských agentur se zúčastnili zářijové schůze prezidia AKA, kde představili své agentury.
Agentura Business Factory působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Spojených arabských emirátech. Je technologickým partnerem pro online marketing působícím na trhu od roku 2009. Globálně zaměstnává kolem 90 lidí. Marketingová a technologická digitální agentura Ydeal vznikla v roce 2013 pod názvem Hifive Traffic. Jejím zaměřením byl nákup médií a mailingové kampaně, než byla v roce 2019 přejmenována na Ydeal a výrazně se rozrostla.
Katz83: komunikační agentura hlásí vnitřní přerod. "Skupina investora a podnikatele Tomáše Jirsy vstupuje po dvou letech fungování do nové éry svého působení s cílem představit nový přístup ke komerční komunikaci. Úvaha o experimentálním brandu se mění na skupinu s jasnou vizí a posláním - engagement network, místo, kde se smývají hranice mezi zaměstnancem, freelancerem, klientem a partnerem s vidinou plynulejší a více integrované spolupráce." Agentura také spouští nový web a představuje novou vizuální identitu, které byly vytvořeny pod taktovkou art directora Jana Václava.
Seznam.cz: televizní firma Seznam.cz TV, která provozuje Seznam Televizi, v roce 2022 utržila přes 101 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 3 miliony. Firma se udržela ve stabilním zisku 3,1 milionu korun.
FTV Prima: nové podcastové oddělení CNN Prima News spouští svůj první projekt. Krimi videopodcast Hlasy zločinu se zaměří na "největší kriminalistické kauzy v českých dějinách". "Svoje síly při přípravě informačně nabitého projektu spojili dlouholetý reportér a editor Krimi zpráv Václav Janata a vedoucí publicistiky CNN Prima NEWS Jakub Kvasnička, který zpovídal nejznámější figury českého podsvětí a vyslechl od nich informace, které ještě nikde nezazněly." Hlasy zločinu začínají od 23. září.
Nation 1: český venture kapitálový fond se přejmenoval na N1 a jmenoval dva nové partnery - Ondřeje Homolu a Kláru Kocarovou. Fond N1, jehož portfolio čítá 33 firem, se připravuje na spuštění navazujícího fondu. Za donu existence N1 dle vlastních slov zainvestoval cca 600 milionů korun.
Hudební průmysl: tržby z prodeje hudby ve Spojených státech za první pololetí 2023 dosáhly 8,4 miliardy dolarů. To je historické maximum. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 9,3 procenta. Cca 84 procent všech výnosů tvořilo streamování, v absolutním čísle 7 miliard dolarů (meziročně plus 10,3 procenta). Prodej vinylů poklesl o 1,8 procenta na 23,4 milionu a CD o 17,2 procenta na 15,1 milionu. Uvedla to oborová organizace RIAA ve své pololetní zprávě.
FTV Prima: televize spouští nový zpravodajsko-publicistický projekt Prima město. Moderátorka Markéta Fialová se bude spolu s regionálními reportéry CNN Prima News každý pátek "vydávat do různých koutů Česka, ukazovat to nejzajímavější z nich a taky se ptát místních obyvatel, jak se jim žije". Pořad se bude vysílat po Zprávách z regionů na CNN Prima News.
Česká spořitelna: společně s BNP Paribas Personal Finance dnes podepsaly smlouvu o koupi spotřebitelského úvěrového portfolia Hello bank. "Pro klienty Hello bank se zatím nic nemění, i nadále splácejí své úvěry na účty Hello bank."
Media Bohemia: Rock rádio patřící do mediální skupiny se kompletně přesouvá do Prahy. Doposud stanice vysílala odpojované vysílání pro západní, jižní a severní Čechy a pak pro Prahu a zbytek republiky. Nyní dochází k centralizaci programu a k přesunu celého týmu Rock rádia do pražské centrály. Rádio se tak připravuje na celoplošné vysílání a vstup do DABu. V listopadu stanice, zaměřená na rockovou komunitu posluchačů, oslaví své patnácté narozeniny a chystá příslušnou oslavu.
Socialsharks: digitální a kreativní agentura rozšířila počet spolumajitelů. Desetiprocentní podíl ve firmě nyní získala Nikol Stolle, která zde od roku 2017 působí jako CEO. Zbylých 90 procent drží Petr Andrýsek.
Czech Games Edition: výrobce deskových her v roce 2022 utržil 384 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 94 milionů. Čistý zisk 100 milionů loni klesnul na 55 milionů korun. CGE má na kontě 40 herních titulů včetně Through the Ages, Galaxy Trucker, Space Alert, Dungeon Lords, Tzolk'in: The Mayan Calendar, League of Six, Alchemists nebo Codenames plus digitální appky (Galaxy Trucker, Codenames, Through the Ages).
Mark BBDO: kreativní agentura uspěla ve výběrovém řízení společnosti globus ČR na dlouhodobý koncept pro posílení brandu a taktické komunikace. "Komunikace Globusu potřebovala dlouhodobý koncept, který zarezonuje s naší DNA. Zároveň bude pro zákazníky dobře srozumitelný a unikátní v poli konkurence. Ve výběrovém řízení jsme hledali partnera, kterému se podaří komunikační strategii definovat. Atraktivní a funkční koncept musí zaštítit mnoho aktivit Globusu a pokračovat v posilování brandu," uvedl Volker Schaar, jednatel Globus ČR.
Nový komunikační koncept bude spuštěn ještě v roce 2023 skrze různé komunikační kanály - televize, venkovní reklamy (OOH), sociálních média, komunikace v obchodě (in-store) či prodejní materiály.