Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    09. 8.
  • Deník N: levicový online titul z oligarchické a podnikatelské skupiny kolem prezidenta Petra Pavla za první pololetí zaznamenal ztrátu 2,3 milionu korun. A to i přes solidní číslo předplatitelů - 26 tisíc (dle vlastních údajů Deník N). Hlavními faktory této ztráty mají být přijetí novely autorského zákona (omezení odkazů na mediální obsah na Google a Facebook), ukončení programu Google, ze kterého média mohla získávat doplňkové prostředky, plus zdražení distribuce tištěných novin a růst cen energií.

  • Plaček Group: retailový řetězec Super Zoo (chovatelské potřeby pro domácí mazlíčky) otevřel v Plzni další prodejnu, v rámci holdingu jde o 350. obchod. "První polovina roku pro nás byla navzdory ekonomické situaci v České republice velmi úspěšná. Na rozdíl od jiných segmentů jsme v tom našem nepozorovali žádné změny v nákupním chování.  Naši zákazníci svým mazlíčkům dopřávají stále stejně, v některých případech i více. Meziroční nárůst tržeb se drží kolem 12 procent," uvedl Luboš Rejchrt, provozní ředitel Super Zoo. Holding Plaček Group provozuje prodejny Super Zoo v ČR a Super Zoo na Slovensku, Dino Zoo v Lotyšsku a Kakadu Zoo v Polsku.

  • 08. 8.
  • Letuška.cz: provozní firma online prodejce letenek, společnost Asiana (vlastníci Alexej a Šárka Litvinovi), v roce 2022 utržila přes 285 milionů korun. O rok dříve to bylo 133 milionů. Čistý zisk meziročně narostl ze 7,7 milionu na 9,8 milionu korun.

  • Česká spořitelna: vstupuje jako první česká banka na herní sociální síť Twitch a ve své komunikační kampani oslovuje komunitu českých hráčů online her. "V herním průmyslu dochází k obrovskému množství finančních transakcí. Ať jde o výdaje na pořízení počítače, herní konzole, příslušenství, her, ale i výdaje v průběhu hraní her samotných. Ne všichni hráči přitom vědí, jak s penězi zodpovědně nakládat. Proto jim chceme pomáhat prostřednictvím rad, tipů či návodů," uvedla Monika Hovorková, která ve Spořitelně odpovídá za značku a komunikaci.

    Kampaň poběží zejména na online platformách (YouTube, TikTok, Instagram), českých herních webech a také na Twitchi. Spořitelna téma gamingu rovněž podpoří limitovanou edicí Virtuálních George karet a speciálními nabídkami ve slevovém programu Moneyback.

  • Typos, tiskařské závody: velké tiskárny (skupina Euro-Druckservice ) v roce 2022 utržily 581 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 82 milionů. Celkový obrat vyrostl z 546 milionů na 630 milionů. Čistá ztráta se meziročně snížila o 1,5 milionu na 6 milionů korun.

  • Ministerstvo kultury: zveřejnilo výzvu, jejímž cílem je nejpozději do 1. prosince 2025 vybudovat alespoň 15 malých kulturních a kreativních center center ve všech regionech České republiky. Na výzvu je alokováno celkem 560 milionů korun.

  • 04. 8.
  • AgE - reklamní agentura: pražská reklamní agentura v roce 2022 utržila 131 milionů korun. O rok dříve to bylo 117 milionů. Čistý zisk se ve sledovaném období meziročně zvýšil o 4,5 milionu na 15,3 milionu korun.

  • Michal Hrůza: zpěvák, kytarista a autor desítek rádiových hitů natočil nový singl Neplavec. Příslušný klip se točil na písečné pláži u městečka Zingst na severu Německa, kde "hlavní protagonisty, včetně Michala Hrůzy a jeho Kapely Hrůzy, omývají vody Baltského moře". O kameru, scénář, režii i střih se postaral baskytarista Pavel Brilla.

  • Magical Roof: televizní firma, kterou spoluvlastní Slovenská produkčná a Czech News Center a která provozuje kanál Joj Family a Joj Cinema+1, v roce 2022 utržila přes 59 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 2 miliony. Čistá ztráta se snížila z 600 tisíc na 360 tisíc korun.

  • 01. 8.
  • Český telekomunikační úřad: vyhlásil výběrové řízení na sítě DAB+. Žádosti mohou zájemci o příděly podávat do 31. srpna 2023, do stejného termínu je třeba složit peněžní záruku. Samotná aukce je plánována v průběhu října. "Kmitočtové pásmo pro FM vysílání je téměř plné, tato nová platforma umožní novým programovým hráčům vstoupit na trh.  Kmitočtové pásmo pro DAB se podařilo po několikaleté intenzivní práce zkoordinovat v průběhu roku 2022 a je tak možné jej využít. Vedle již úspěšně běžícího digitálního vysílání Českého rozhlasu tak umožníme i rozvoj komerčních sítí DAB," uvedl předseda ČTÚ Marek Ebert. Vítězné celoplošné sítě mají do 18 měsíců pokrýt 50 procent obyvatel a dálnic a za dalších 12 měsíců pokrýt 80 procent obyvatel a dálnic. Regionální vysílání má pokrýt 40 procent obyvatel příslušného regionu do 24 měsíců a za dalších 24 měsíců následně 70 procent obyvatel regionu.

  • 31. 7.
  • Air Bank: po dvanácti letech mění styl marketingové komunikace. Dosavadní popichování mezi známou dvojicí televizních bankéřů střídá od 1. srpna 2023 nový komunikační koncept s názvem I to se může stát. V nových televizních reklamách se i nadále objevuje herec Tomáš Měcháček, který Air Bank reprezentoval v jejím původním komunikačním konceptu. Nově komentuje samotné dění, které se v reklamních spotech odehrává.

  • ČD - Telematika: poskytovatel velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatel služeb pro drážní prostředí v oblasti správy a výstavby optických infrastruktur v roce 2022 utržil 2,398 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 365 milionů. Čistý zisk se meziročně mírně zvýšil z 88 milionů na 90 milionů korun.

  • Whalebone: brněnská společnost, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, v roce 2022 utržila přes 57 milionů korun. O rok dříve to bylo 33 milionů. Prodělek 8,5 milionu z roku 2021 se loni prohloubil na 28 milionů korun.

  • Sony Česká republika a Slovensko: popový zpěvák Ben Cristovao se stává oficiálním ambasadorem výrobce elektroniky pro rok 2023 a navazuje tak na "vzájemnou dlouholetou spolupráci na řadě kreativních projektů, především pro kategorii audio produktů Sony". Cristovao kromě jiného letos plánuje show 10. listopadu 2023 v pražské O2 Aréně.

  • Česká spořitelna: vykázala k 30. červnu 2023 neauditovaný konsolidovaný čistý zisk ve výši 9,3 miliardy korun (pokles o 15,8 procenta). Provozní zisk meziročně klesl o 17,3 procenta na 12,3 miliardy (kombinace nižších provozních výnosů a vyšších provozních nákladů). Hrubý objem klientských úvěrů Skupiny ČS byl ovlivněn akvizicí Sberbank CZ a meziročně vzrostl o 9,5 procenta na 987,7 miliardy korun. Portfolio úvěrů domácnostem se v meziročním srovnání zvýšilo o 9,3 procenta na 628,3 miliardy.