Publicis Groupe: komunikační skupina zvítězila v tendru Fortuny na strategickou komunikační agenturu. Pro sázkovou kancelář vytvoří nový komunikační koncept a následně zajistí i dlouhodobou realizací kampaní. Na přípravě nového konceptu se budou podílet experti napříč skupinou. Kreativu nového konceptu navrhla agentura Leo Burnett pod vedením kreativní ředitelky Nikoly Foktové. První kampaň odstartuje v první polovině léta.
T-Mobile: mobilní operátor dokončil ve středočeském Benešově první fázi budování vysokorychlostní optické infrastruktury. Celkově zatím T-Mobile v Benešově rozvedl asi 2000 km optických vláken (80 km optických kabelů) a vybudoval téměř 5400 optických přípojek. Tisíce dalších přípojek pro benešovské domácnosti a firmy přibydou v následujících dvou letech.
Tonda, Slávka a kouzelné světlo: animovaný film režiséra Filipa Pošivače si odvezl Cenu poroty v kategorii Contrechamp na 43. ročníku největšího festivalu animovaných filmů na světě ve francouzském Annecy. "Už nyní je v jednání distribuce filmu do několika zemí, a tak věříme, že se film dostane k divákům nejen v Česku. U nás bude film uveden do distribuce v prosinci letošního roku," uvedla producentka Pavla Janoušková Kubečková. Cenu na paralelně konaném filmovém trhu Mifa získal projekt režisérky Michaely Mihályi Period Drama.
TV Nova: získala práva na vysílání FIFA Mistrovství světa žen, které se koná od 20. července do 20. srpna 2023 v Austrálii a na Novém Zélandu. Z celkového počtu 64 zápasů bude 46 utkání živě na Nova Sport 1 a 2, všechna utkání pak budou k dispozici živě i ze záznamu na Voyo.
Adform: česká pobočka firmy, která nabízí publisherům nástroje pro správu a monetizaci online inzertního prostoru, v roce 2022 utržila 17,5 milionu korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 2 miliony. Čistý zisk zůstal na stabilní hladině 1,2 milionu korun.
Xzone: žebříček nejprodávanějších her na velké e-shopu za měsíc květen - 1. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (konzole Switch), 2. Hogwarts Legacy (PS5/PS4/XSX/XONE), 3. FIFA 23 (PC/PS5/PS4/XSX/XONE), 4. Star Wars Jedi: Survivor (PC/PS5/XSX), 5. Lego Star Wars: The Skywalker Saga (PS5/PS4/XSX/XONE).
Asociace televizních organizací: průměrný český divák starší 15 let trávil v roce 2022 sledováním televizního vysílání 3 hodiny a 44 minut denně. Týdně pak televizi sleduje na 83 procent Čechů starších 15 let. Vyplývá to z čísel asociace. Dle výsledků z roku 2022 pozemní vysílání využívá 56 procent televizních domácností (některé v kombinaci s dalšími typy příjmu). Příjem kabelového nebo IPTV vysílání aktuálně deklaruje 37 procent českých domácností. Třetí místo pak patří satelitnímu vysílání (18 procent).
PPF: investiční skupina zvýšila svůj podíl - v podobě akcií a finančních instrumentů - v německé TV společnosti ProSiebenSat.1 Media SE (ProSieben) na celkem 15,04 procenta. Podíl PPF reprezentuje 11,6 procenta hlasovacích práv na kapitálu společnosti.
Livesport: technologicko-mediální skupina miliardáře Martina Hájka si vybrala mediazastupitele pro prodej reklamního prostoru v Česku. Stalo se jím seskupení firem Dignity Kamila Koupého. Reklamní prostor bude nabízet mediálním agenturám a klientům Tiscali Media/ARBOmedia, které v Netmonitoru vystupují jako jedna entita. V rámci spolupráce bude TM/ARBO zastupovat weby Livesport.cz, Eurofotbal.cz, Tenisportal.cz a mobilní aplikaci LiveSport.
TV Nova: tým moderátorek Počasí se rozrostl o novou posilu. Dagmar Honsová, která doposud s TV Nova spolupracovala v roli meteoroložky, se od 1. června postaví i před kameru.
Český rozhlas: pro město Svitavy a okolí byl spuštěn nový vysílač. Od čtvrtka 1. června zajistí místním obyvatelům poslech vysílání Českého rozhlasu Plus. Vysílač byl spuštěn na kmitočtu 103,2 MHz s výkonem 100 Wattů ERP.
Škoda Auto: komunikační aktivity automobilky na domácím trhu přebírá Michaela Sklenářová. Střídá tak Pavla Jínu, který přebírá v oddělení komunikace pozici tiskového mluvčí se zodpovědností za celosvětovou komunikaci prodejních a finančních výsledků, aktivit na mezinárodních trzích a také globálních sponzoringových aktivit Škoda Auto.
CME: mediální skupina, vlastněná PPF, se dále podvoluje tlaku investorů, bank a levicových radikálů a spouští značku CME Care, která "představuje nástroj skupiny CME pro komunikaci její ESG strategie". "CME Cares staví na čtyřech hlavních pilířích: ODPOVĚDNÉM OBSAHU, udržitelné produkci, inkluzivních týmech a dotčených komunitách a etických obchodních praktikách."
Filmový průmysl: Jihočeská centrála cestovního ruchu před několika týdny založila Jižní Čechy Film Office. Je to již 12. regionální filmová kancelář pro filmaře v České republice, činnost zahájila na konci dubna.
Karlovarský filmový festival: v hlavní soutěži na 57. ročníku se objeví film Úsvit Matěje Chlupáčka a snímek Citlivý člověk debutujícího Tomáše Kleina. V sekci Zvláštní uvedení, nesoutěžní části hlavního programu, festival uvede osm premiér celovečerních děl domácích i zahraničních autorů. Výběr obsahuje sci-fi Roberta Hloze Bod obnovy, snímek Davida Jařaba Hadí plyn nebo novinku Tomáše Pavlíčka a Jana Vejnara Přišla v noci. Ve slovensko-české koprodukci natočil Robert Kirchhoff dokument Všichni lidé budou bratři, portrét Alexandera Dubčeka.