Supraphon: posílá na trh další kolekci, která připomene jedinečné umění zpěváka Karla Gotta. V pátek 2. června 2023 vychází komplet tří CD mapujících písňovou spolupráci Karla gotta a Karla Svobody. Pod názvem: Láska bláznivá / Karel (Gott) zpívá Karla (Svobodu) naleznou posluchači Zlatou kolekci s celkem čtyřiašedesáti skladbami, které sestavil hudební publicista Miloš Skalka. Od Lady Carneval z osmašedesátého až po novou verzi Jdi za štěstím z roku 2019.
TV Nova: pouští 16. ročník festivalu Noc filmových nadějí pro mladé filmaře. Studenti mohou vytvořit krátký film v jedné ze soutěžních kategorií a vyhrát celkově 250 tisíc korun. Nejlepší práce budou odvysílány na TV Nova v listopadu během speciálního čtyřhodinového pořadu.
Škwor: rocková parta, která slaví 25 let na hudební scéně, vydává první singly coby předzvěst nové, v pořadí jedenácté studiové desky, která vyjde letos na podzim. Novinkové album kapela představí i na koncertech 6. a 7. října v pražském O2 universu.
Česká televize: poslanci schválili změnu voleb do Rady ČT a Rady ČRo. Část radních bude volit kromě Poslanecké sněmovny i Senát (doposud jen Sněmovna). Změny budou platit od letošního října, čímž se poněkud otupila účelovost a nebezpečnost normy pro nezávislost Kavčích hor a ČRo. V červnu se bude volit nový ředitel ČT, pokud by změny platily již nyní, mohla by vládní koalice snadno ovládnout veřejnoprávní televizi.
Seznam.cz: antimonopolní úřad zahájil správní řízení ve věci povolení spojení Seznamu a společnosti Silky, díky které by internetová firma kontrolovala mediální dům Borgis, vydavatele deníku Právo. Až doposud měl Seznam.cz v Borgisu přibližně třetinový podíl. Případné námitky je třeba poslat úřadu do 5 dnů.
Programmatic Media: marketingová agentura (programatické plánování, tvorba webů, webová analytika atd.), která se nedávno coby součást Impression Media stala majetkem Prima Group, v roce 2022 utržila téměř 20 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 8 milionů. Čistý zisk se meziročně zvýšil 890 tisíc na 2,2 milionu korun. Firma se čerstvě přejmenovala na WeLove Media.
STRV: česká vývojářská firma vyvinula první oficiální fitness aplikaci The Pump pro známého herce Arnolda Schwarzeneggera. "Fitness a motivační mobilní aplikace začátečníkům i pokročilým poskytne cvičební plány našlapané desítkami let zkušeností Arnolda Schwarzeneggera v kombinaci s moderními poznatky o posilování, stravování a zdravém životním stylu."
eMan: softwarový dům, kotovaný na pražské burze, za rok 2022 dosáhl obratu ve výši 259,3 milionu korun, o rok dříve to bylo 224,3 milionu korun. Hrubý provozní zisk EBITDA činil v loňském roce 18,6 milionu korun a výsledek hospodaření před zdaněním činil 3,71 milionu korun.
Amazon Logistic Prague: české dceřinka Amazonu, sídlící v Dobrovízi, v roce 2022 utržila 4,114 miliardy korun. V meziročním srovnání to je pokles o 274 milionu. Čistý zisk meziročně mírně stoupl ze 105 milionů na 113 milionů korun.
Brand Boost: komunikační agentura nově pracuje pro hráče v oblasti on-line casina LuckyBet a rozšiřuje spolupráci s ABF a Farmou Vraňany. Získala i dalších několik nových klientů, například prodejce prémiových destilátů prostřednictvím vzorků DramRoom, MG Laboratory či projekt SkvěléČesko.cz.
DigitalAd: digitální marketingová agentura spustila novou HR kampaň na rozšíření týmu firmy. Kampaň se inspiruje "prostředím Google Ads", poběží jak v offline prostředí na CLV v metru, tak v online médiích.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání: poslanci odvolali člena rady Daniela Köppla kvůli údajnému střetu zájmů. Köppl již dříve uvedl, že se bude bránit soudní cestou.
Atmedia: podle průzkumu mediazastupitelství v Česku využívalo ve 2. pololetí 2022 aspoň jednu placenou VOD službu minimálně několikrát měsíčně celkem 40 procent osob ve věku 15 až 69 let, na Slovensku to bylo o něco méně - 38 procent. Konkrétně jde o 2,6 milionu Čechů a 1,3 milionu Slováků. Čeští i slovenští uživatelé navíc podle průzkumu atmedia index využívají několik placených VOD služeb najednou. K nejvyužívanějším placeným VOD službám patří na českém i slovenském trhu s velkým náskokem Netflix (v Česku přes ⅔ uživatelů, na Slovensku necelé ⅔ uživatelů). Na druhém a třetím místě skončily HBO Max a Voyo.
Pilulka Lékárny: v rámci sekundární emise akcií, jež bude probíhat formou veřejné nabídky na trhu Start pražské burzy, bude nabídnuto k úpisu až 500 tisíc akcií (aktuálně má firma 2,52 milionu akcií). Součástí SPO není prodej stávajících akcií ze strany současných akcionářů. Prospekt akcií je nyní v procesu schvalování ČNB, schválení se předpokládá do konce května 2023. Petr a Martin Kasovi budou i po dokončení SPO patřit mezi největší akcionáře Pilulky.
Horak TMBK: creative shop, za kterým stojí politický marketér a producent Jakub Horák a grafik a kolážista Tomáš Břínek aka TMBK, v roce 2022 utržil přes 5 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 1,5 milionu více. Firma skončila v plusové nule.