FTV Prima: zpravodajská televize CNN Prima News podle mateřské skupiny zaznamenala v letošním roce zatím nejvyšší průměrnou celodenní sledovanost, když na konci dubna 2023 dosahovala 2 procenta v CS 15+. Za celý rok 2022 průměrný share ve stejné cílovce činil 1,75 procenta.
Michal Půr: moderátor a mediální podnikatel spustil podcast pro fotbalovou Slavii Totální podcast, v první díle se objevil předseda představenstva klubu Jaroslav Tvrdík. Půr stojí za podcastem Insider nebo za podcastovým pořadem s prezidentem Petrem Pavlem.
Economia: mediální dům Zdeňka Bakaly spouští nový projekt AI-radi.cz, lifestylový server, jehož obsah je generován umělou inteligencí. "Cílem projektu je přiblížit běžným uživatelům, především čtenářům Centrum.cz, současný stav umělé inteligence a upozorňovat na její silné i slabé stránky. Obsah na AI-radi.cz je generován běžně dostupnými nástroji umělé inteligence pod kuratelou novinářů-lidí."
Seznam.cz: televize Seznam.cz TV zaznamenala v dubnu podle vlastních slov rekordní měsíční share. V cílové skupině 15 až 69 let získala podíl na sledovanosti 2,21 procenta diváků.
Publicis Groupe: agentura Kindred v tendru obhájila svoji pozici partnera L´Oréal pro digitální transformaci. Kindred zajišťuje kompletní správu CRM a marketingové automatizace pro kosmetický koncern pro český, slovenský a maďarský trh již od roku 2020.
Canal+: spustila v České republice a na Slovensku novou streamovací službu s VOD knihovnou a lineárními televizními programy. VOD knihovna nabízí výběr filmů a seriálů z americké, evropské i lokální produkce a také magazíny Premier League. Canal+ se v České republice chce dle svých slov zaměřit také na "kvalitní seriálovou tvorbu vlastní produkce či koprodukční projekty". Předplatné Canal+ je 189 korun měsíčně.
Česká spořitelna: banka vykázala první kvartál 2023 neauditovaný konsolidovaný čistý zisk ve výši 3,3 miliardy korun a provozní zisk dosáhl 5,7 miliardy. Konsolidovaná bilanční suma dosáhla k 31. březnu 2023 výše 1 846,8 miliardy korun, v mezikvartálním srovnání to je nárůst o 12,6 procenta. Hrubý objem klientských úvěrů Skupiny ČS meziročně vzrostl o 7,3 procenta na 938,6 miliardy korun.
Český telekomunikační úřad: dnes zveřejnil do opakované veřejné konzultace návrh vyhlášení výběrového řízení, jehož cílem je přidělit zájemcům rádiové kmitočty v pásmu 174–230 MHz pro zajištění 2 celoplošných a 27 regionálních vysílacích sítí zemského digitálního rozhlasové vysílání DAB+. Připomínky k návrhu lze uplatnit nejpozději do 30 dnů ode dne jeho uveřejnění, tedy do 29. května 2023.
Audiokniha 2022: vítězem ankety se stala mafiánská sága Kmotr Maria Puza načtená Oldřichem Kaiserem, která ovládla tři hlavní kategorie - Absolutní vítěz, Interpret a Jednohlasá četba. Všechny oceněné v celkem 10 kategoriích vybrala dvacetičlenná odborná porota z 97 přihlášených titulů od 20 vydavatelů. Anketu pořádá již podesáté Asociace vydavatelů audioknih. Nejlepším počinem v kategorii vícehlasá četba se stal titul Zvuky probouzení načtený Ivanem a Klárou Trojanovými, nejlepší dramatizací strhující audio-koláž Já, vrah, která zvítězila i v kategorii Zvukový design.
Activision Blizzard: britský regulátor hospodářské soutěže zablokoval akvizici velkého herního publishera (Call of Duty, Warcraft, Candy Crush atd.) ze strany Microsoftu. Objem dealu se odhadoval na 69 miliard dolarů. Důvodem zamítnutí mají být obavy z trhu cloudových her a ze snížení konkurence. Microsoft se chce proti rozhodnutí regulátora odvolat.
ABRA Holding: česko-německá investiční skupina, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a na spojování softwarových firem ve střední Evropě, koupila 75ti procentní podíl v poradensko-technologické společnosti Logio. Firma působící v oblasti Supply Chain Managementu dodává služby firmám jako Škoda Auto, Plzeňský Prazdroj, Rohlík, DM drogerie nebo Albert. ABRA Holding investicemi a technologickým know-how posílí vývoj produktů Logia a expanzi na evropské trhy.
LCG New Media: digitální agentura refreshuje po 10 letech na trhu brand design. "Myšlenka grafiky vychází ze spojení nových médií a digitálního marketingu." Nová grafika firmy, jehož autorem je samotná agentura, se již teď objevuje na všech sociálních sítích od profilových bannerů po posty, v bannerech na blogu, v newsletteru a na dalších komunikačních kanálech.
Basinfirefest: letní festival, který se uskuteční v červnu ve Spáleném Poříčí na Plzeňsku, zavedl jednodenní vstupenky za cca tisíc korun. Hlavními taháky jsou Ghost, Ville Valo, Airbourne, Clawfinger, Dark Tranquillity, Pain nebo Paradise Lost. Pořadatelé budou zajišťovat kyvadlovou dopravu autobusem z Plzně na festival a zpět.
PLAYzone: společnost ESL, značka skupiny ESL Faceit Group, prodloužila až do roku 2024 exkluzivní partnerství s agenturou, kterou majoritně vlastní Ivan Zach, majitel Primy. PLAYzone díky nové dohodě získává exkluzivní práva na vysílání turnajů a lig ESL v Česku a na Slovensku. Divákům je přinese Vodafone, partner agentury PLAYzone.
Zlatý středník: komunikační soutěž, hodnotící komunikační projekty z Česka a Slovenska, kterou pořádá profesní organizace PR Klub, uzavřela přihlášky do letošního 21. ročníku. Celkem jich dorazilo 659. Jedná se o meziroční nárůst 15 procent. Nárůst počtu přihlášek je patrný také od přihlašovatelů ze Slovenska (+57 procent). Celkem je zde 521 českých a 138 slovenských přihlášek. Narostl i počet přihlášek z řad agentur (+32 procent).