Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rychlovky

Rychlovky

    03. 4.
  • Cineworld: druhý největší kinořetězec na světě oznámil dohodu o podpoře restrukturalizace a o zajišťovacím závazku s věřiteli, kteří drží a kontrolují cca 83 procent termínovaných úvěrů skupiny, splatných v letech 2025 a 2026 a revolvingového úvěru splatného v roce 2023. Restrukturalizace by měla být cestou, jak se dostat z bankrotu, do kterého se dostala americká aktiva skupiny. Navrhovaná restrukturalizace má snížit zadlužení firmy o zhruba 4,53 miliardy dolarů.

  • 01. 4.
  • Nejkrásnější české knihy roku: soutěž, kterou pořádá MK a Památník národního písemnictví, zveřejnila nominace za rok 2022. V kategorii Odborná literatura je to například Architektura 58–89 (Bigg Boss), Let s voskovými křídly (Arbor vitae societas), Obeplutí světa s korvetou Erzherzog Friedrich 1874–1876 (VŠUP) nebo Spotřební imaginace státního socialismu (Filip Tomáš - Akropolis /Národní muzeum). V kategorii Krásní literatura mají šanci Démonoskopie (Větrné mlýny), Frankenstein (Take Take Take), Nožička a Wohryzek (Baobab) nebo Zrůdy StB (CMI News).

  • Mall.TV: jak Borovan.cz psal jako první na trhu, ztrátová videoslužba (skupina Daniela Křetínského) mění brand. Dnešním dnem se z ní stává Fameplay.tv. Důvodem změny je vypršení licence na značku Mall. Platforma Mall.TV byla původně součástí e-commerce skupiny Mall Group. Tu na podzim 2021 od Křetínského, PPF a Rockaway koupila polská e-commerce platforma Allegro. Deal byl dokončen na jaře 2022, Mall.TV však nebyl součástí transakce.

  • 31. 3.
  • Allegro: majitel české e-commerce skupiny Mall ve 4. kvartálu 2022 navýšil tržby o 26,5 procenta na 2 miliardy zlotých. Za celý rok 2022 polské Allegro dle svých údajů zvedlo tržby o 24,1 procenta na 6,65 miliardy zlotých. Upravená EBITDA (provozní výsledek před odpisy a amortizací, bez jednorázových položek) polských aktivit Allegra vzrostla ve 4. kvartálu meziročně o 41,2 procenta na 708 milionů zlotých.

  • Kinobox: filmový portál přichází s novým designem a novou architekturou. Uživatelům nyní nabízí kromě jiného napojení na 21 streamovacích služeb jako Netflix, HBO, VOYO nebo Disney.

  • 30. 3.
  • 100ks.cz: projekt Jakuba Svobody, který nabízí online kurátorovaný výběr uměleckých tisků od současných českých umělců, má za sebou první tisícovku prodaných děl a spouští novou sekci zaměřenou pouze na originály.

  • Bertelsmann: evropský mediální a showbyznysový koncern (RTL Group, Penguin Random House, Arvato atd.) v roce 2022 zvedl tržby o 8,3 procenta na 20,2 miliardy eur (nejvyšší číslo v historii). Provozní EBITDA zůstala na stabilní úrovni 3,2 miliardy eur. Skupinový zisk meziročně klesl z 2,3 miliardy eur na 1,1 miliardy.

  • FTV Prima: první díl detektivní minisérie Poslední oběť zhlédlo pole údajů stanice 1,118 milionu diváků (share 31,55 procenta) v cílovce 15+.

  • Antimonopolní úřad: začal zkoumat spojení Across e-commerce a Digital People (e-shopy Zoot, Urban Store a Bibloo). Across míří ke stoprocentnímu ovládnutí Digital People. Across e-commerce patří do slovenské skupiny Across Private Investments s dvacetiletou historií, která se angažuje v oblasti e-commerce, a také v turismu, hotelnictví, zdravotnictví či realitách.

  • 29. 3.
  • Lenny: zpěvačka vyráží na klubové turné Heartbreak Tour napříč republikou. To startuje již tento čtvrtek 30. března v Brně, o den později se Lenny představí v Českých Budějovicích. Do Vratislavic přijede zpěvačka s kapelou 6. dubna, 7. dubna zahraje v Pardubicích, 13. dubna se představí plzeňským příznivcům a turné zakončí 20. dubna v Ostravě.

  • Skip Pay: novým obchodním ředitelem fintechu (skupina ČSOB) se stal David Filippov. Kromě Klarny, kde působil v loňském roce, pracoval například v Dateio (klienti jako Santander nebo ING) nebo MBA Consult (šéf obchodu, na starost měl hráče v oblasti pojišťovnictví, telekomunikací a energetiky).

  • 28. 3.
  • Ravensburger CEE: výrobce puzzle a her v roce 2022 utržil přes 138 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 27 milionů. Čistý zisk se meziročně zvedl z 2,7 milionu na 4,1 milionu korun.

  • Publicis Groupe: komunikační skupina prodlužuje kontrakt s velkým klientem. Prodejce parfémů a kosmetiky Notino si ve výběrovém řízení na mediální agenturu pro 14 evropských trhů vybral právě Publicis Groupe. Společnost tak prodlužuje kontrakt, který trvá od roku 2018. Publicis Groupe zajistí pro Notino mediální strategii zahrnující plánování i nákup mediálního prostoru v televizi a dalších offline a online kanálech

  • 27. 3.
  • TV Nova: další premiérový díl seriálu Odznak Vysočina sledovalo v neděli 26. března večer 1,233 milionu diváků v CS 4+. Epizoda s názvem Na dně zaujala 29,25 procenta diváků v CS 15 až 54 u televizí.

  • 25. 3.
  • Dino Toys: firma Ladislava Mareše, která se zabývá výrobou deskových her, puzzle, kostek nebo karet, ve fiskálním roce 2021/2022 (skončil v červnu) utržila 244 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 23 milionů. Čistý zisk ve sledovaném období dosáhl 27,5 milionu korun.